• 1
  • 2
2010-05-08, 10:11
Medlem
Dags att köpa ny mobil.

Dock har jag mina restriktioner, max 2k.

Jag ringer som vanligt, sms'ar och mms'ar. Thats it.

Känner att jag ändå vill ha en OK kamera i den, minst 3.2mp, OCH blixt, ingen fotolampa.

Känner ni till någon vettig mobil som passar in på beskrivningen?

Touch screen mobil är nog ingen bra idé, då man är hantverkare och lätt går emot saker och ting.
Citera
2010-05-08, 10:19
Medlem
Sony Ericsson C901: 5 megapixel, autofokus och xenon-blixt.
Allt för precis under 2 000 kr (nätpris).
Citera
2010-05-08, 18:33
Medlem
AntonSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eckliot
Sony Ericsson C901: 5 megapixel, autofokus och xenon-blixt.
Allt för precis under 2 000 kr (nätpris).

Vill verkligen stryka under att detta troligtvis är det bästa köp man kan göra just nu. Väldigt mycket för pengarna.
Senast redigerad av AntonS 2010-05-08 kl. 18:35.
Citera
2010-05-08, 19:54
Medlem
Wendigos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntonS
Vill verkligen stryka under att detta troligtvis är det bästa köp man kan göra just nu. Väldigt mycket för pengarna.

+1

Jag köpte min i februari och är supernöjd, den är en av de allra bästa kameramobilerna du kan köpa just nu.
Citera
2010-05-09, 08:58
Medlem
Var igår och införskaffade mig en sonyericsson c901.

Riktigt nöjd, men måste tillbaka med den trots allt.

Bakluckan clickar inte igen på ena långsidan, om ni förstår vad jag menar.

Det resulterar i en glipa på ca 2-3 mm där det lätt kan komma in smuts och damm.

Eller är det något att ens lägga energi på?
Citera
2010-05-09, 10:31
Medlem
AntonSs avatar
Du kanske bara ska trycka till lite hårdare. Våra C901 var först rätt tröga i "knäppet" på långsidorna.
Citera
2010-05-09, 10:50
Medlem
Nej, det hjälper inte att trycka hårdare
Citera
2010-05-09, 12:02
Medlem
AntonSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krussedull
Nej, det hjälper inte att trycka hårdare

Om det var så redan vid uppackandet så ska du gå tillbaka med den så direkt du kan.
Citera
2010-05-09, 12:13
Medlem
Citat:
Om det var så redan vid uppackandet så ska du gå tillbaka med den så direkt du kan.

Sunkigt, men det får nog bli så... blir väl inskickad på 3 veckors rep eller något i den stilen >.>
Drygar dom sig med det ska jag kräva ersättning för kostnadern att ta sig till dem.
Senast redigerad av Krussedull 2010-05-09 kl. 12:28.
Citera
2010-05-09, 13:53
Medlem
AntonSs avatar
Citat:
Sunkigt, men det får nog bli så... blir väl inskickad på 3 veckors rep eller något i den stilen >.>
Drygar dom sig med det ska jag kräva ersättning för kostnadern att ta sig till dem.

Tråkigt när det blir så. Har du kollat om du kan fixa det själv? Är det bara locket som är svårt att knäppa igen eller är det nåt ivägen så att det helt enkelt inte går att få igen locket?

Det är en liten liten plastklack på vardera sida om locket som ska knäppa in i motsvarande små spår på mobilen. Kolla om du kan se (med lupp eller förstoringsglas) om det är nåt som inte stämmer där.
Citera
2010-05-09, 14:52
Medlem
Citat:
Tråkigt när det blir så. Har du kollat om du kan fixa det själv? Är det bara locket som är svårt att knäppa igen eller är det nåt ivägen så att det helt enkelt inte går att få igen locket?

Det är en liten liten plastklack på vardera sida om locket som ska knäppa in i motsvarande små spår på mobilen. Kolla om du kan se (med lupp eller förstoringsglas) om det är nåt som inte stämmer där.

Det var det första jag kollade, klackarna såg intakta ut på båda sidorna, samt fästningen i telefonen.
Har varit och bytt telefon nu. Den nya sviktar den med, dock inte mer än någon millimeter på högra sidan av mobilen.
Anmärkningsvärt är dock att båda mobiler faktiskt har bristfälliga luckor, i mitt tycke i alla fall.
Hur ser det ut på din C901 på högra sidan? Sitter bakluckan kloss an främre delen på båda sidor?
Citera
2010-05-09, 15:48
Medlem
AntonSs avatar
Citat:
Det var det första jag kollade, klackarna såg intakta ut på båda sidorna, samt fästningen i telefonen.
Har varit och bytt telefon nu. Den nya sviktar den med, dock inte mer än någon millimeter på högra sidan av mobilen.
Anmärkningsvärt är dock att båda mobiler faktiskt har bristfälliga luckor, i mitt tycke i alla fall.
Hur ser det ut på din C901 på högra sidan? Sitter bakluckan kloss an främre delen på båda sidor?

Ja, luckan sitter helt dikt an på de tre vi har.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in