• 1
  • 2
2010-05-07, 23:03
Medlem
Camakas avatar
Har en bärbar HP pavillion dv 9000 serie.

I höstas la trådlösa nätverkskortet av, enligt hp ett vanligt fel på den modellen. Samt mitt batteri är överkryssat vid klockan, det laddar som vanligt så vad det betyder vet jag ej.

För några veckor sedan började nätverkskortet att fungera igen, dock endast till jag stängde av datorn.

Idag så dog datorn bara rakt av, som man drar ut sladden till den. Min första tanke var att den kanske var varm, men det var den ej, startade upp den, fungerade i 5-6 sekunder den dog igen.

Väntade ett tag lät den vila startade upp den, då kommer den ända fram till Windows loggan syns och musiken börjar i vista, då dör den. Sätter jag på den direkt efter fungerar den några sekunder sedan dör den, låter jag den vila är det samma sak igen, den fungerar fram till Windows loggan.

Tog ut batteriet och tryckte på uppstart, då blinkar den bara till, satte i batteriet, då startar den upp, fast strömsladden satt i.

Som sagt låter jag den vila, kommer den till windowsloggan, annars några sekunder bara.

Är det ett hårdvarufel? moderkortet, eller är det ett virus med tanke på att den dör på exakt samma ställe varje gång.....

Någon?
Citera
2010-05-08, 00:40
Medlem
hishultas avatar
Prova att ta ut bateriet och bara använda strömsladden
Citera
2010-05-08, 10:48
Medlem
Camakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hishulta
Prova att ta ut bateriet och bara använda strömsladden

Då går den inte igång alls, bara blinkar till, tror att det kan vara så att datorn inte tar åt sig ström från sladden utan endast frånbatteriet, och det håller bara till samma ställe varje gång, och får de vila laddar de upp batteriet till samma nivå igen... kan det vara så?
Citera
2010-05-08, 11:35
Medlem
hishultas avatar
Kommer du in i felsäkert läge?
Citera
2010-05-08, 12:00
Medlem
Camakas avatar
Citat:
Kommer du in i felsäkert läge?

Nej. den orkar inte starta upp den stänger av sig.
Citera
2010-05-08, 12:07
Medlem
hishultas avatar
Okej, jag skulle tippa på att det är kortslutning någonstanns...

Det låter inte som det är något fel med windows iaf.

Hur gammal är den?
Citera
2010-05-08, 12:14
Medlem
Camakas avatar
Citat:
Okej, jag skulle tippa på att det är kortslutning någonstanns...

Det låter inte som det är något fel med windows iaf.

Hur gammal är den?

Så långt har jag med listat ut det, hösten 07.

Den går inte gång med bara sladden i, med batteriet kommer den igång, kanske kan vara fel på sladden? Ger för lite ström?

Aldrig mer en HP iaf bara en massa problem med dem.
Citera
2010-05-08, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Camaka
Så långt har jag med listat ut det, hösten 07.

Den går inte gång med bara sladden i, med batteriet kommer den igång, kanske kan vara fel på sladden? Ger för lite ström?

Aldrig mer en HP iaf bara en massa problem med dem.
En HP kille har en tråd här där han säger att han hjälper till, försök med honom: https://www.flashback.org/t1188216

Skulle ju kunna vara ett sladdbrott eller helt enkelt laddaren som lagt av.... Du har ingen polare med en HP som kan komma över och ta med en nätadaptor att testa?
Citera
2010-05-08, 14:34
Medlem
Camakas avatar
Tack för tråden, frågar där inne.

Jag letar efter någon med en HP så jag kan felsöka med sladden men hittar ingen. Om jag bara hade batteriet så skulle jag kunna rädda saker på disken.
Citera
2010-05-08, 15:55
Medlem
hasenfrasens avatar
Plocka ur laptop-disken och anslut den till en USB-mojäng som t.ex. http://www.kjell.com/content/templat...0000,151020000
Citera
2010-05-08, 17:27
Medlem
Om det är SATA hårddisk kan man ta ut den och koppla den internt i en modern stationär dator.
Citera
2010-05-08, 17:46
Medlem
drayperftws avatar
Till ide finns det ju också adapters! så inga problem
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto