Citat:
Ursprungligen postat av actionbent
Handbyggda hjul r inte automatiskt en sknk frn ovan.
Dom flesta maskinbyggda hjul hller bra kvalite p bygget, men som alltid r det underhllet av hjulen som gr den stora skilnaden. Bde hand och maskinbyggda hjul behver kontroleras och justeras om dom ska hlla lnge.
Nej, inte om de r felbyggda frn brjan. r de korrekt ihopsatta med hgklassiga komponenter behver de aldrig justeras. Jag menar bokstavligen "aldrig" och jag behrskar det hr med cykling.
Citat:
Ursprungligen postat av nacka-
oj oj, ni verkar ha bra koll p det hr med cyklar
Det stmmer bra det, om jag fr tala fr mig sjlv.
Citat:
det som verkar smidigt med skivbroms r att (jag antar) att det r mindre krngel med dessa. hade V-broms p min gamla mountainbike som jag blev frbannad p fr ngra r sedan och hivade ivg. p den gick dessutom navpinnen bak av hela tiden... mystisk cykel det.. men det r historia nu
Dagens skivbromsar r ju ganska smckra, s ngot strre handikapp lr de inte utgra. Personligen ser jag det som ondigt bjfs, men det r kanske en smaksak.
Citat:
vad jag har fr dck tror jag inte spelar ngon strre roll, blir mest citycyklande inkl. ngon skogsstig ibland + lite grus.
Idag 07:54
Vad du har fr dck r den enskilt mest betydelsefulla detaljen nr det gller att f kdonet att accellerera och rulla vl (nst efter flgarna och hjulbygget sklart). Vad som sitter p vid kpet r dremot ganska likgiltigt. De dcken kommer du nd att byta ut snart.