2004-04-02, 01:11
Medlem
look2s avatar
Denna tråd kanske inte hör hemma är men flytta den gärna i såfall.

Jag har alltid ca 3 anslutningar till crl.verisign.com på port 80.
Vad är det? när jag blockade dessa adress i min brandvägg så funkade ingenting. Är det nån trafik som behövs? vad används den till?
Citera
2004-04-02, 10:20
Medlem
gatos avatar
Har sett denna fråga i andra forum också. Tror att det är nån bug i senaste norton antivirus uppdateringen. Att tillåta verisign återkomst till internet innebär ingen fara tror jag.
Citera
2004-04-02, 10:39
Medlem
anteDs avatar
VeriSign är ett företag som utfärdar certifikat, en CA. De anses som en pålitlig tredjepartskälla och du har antagligen en hög VeriSign certifikat installerade på din windowsburk (som jag antar att du har).

Kör certmgr under Kör på din startmeny så får du se vilka certifikat du valt att acceptera.

När du accepterar ett certifikat är när en ruta poppar upp och frågar om du vill lita på innehåll från den och den källan, t.ex. Microsoft (ok), Macromedia (antagligen ok) eller Gator(inte ok, spyware).

När du väl accepterat certifikatet så behandlats allt som försetts med certifikatet som en av dig betrodd källa och får automatiskt rättigheter att installera allsköns saker med mera.

Summa sumarum, VeriSign är inget att vara rädd för, men däremot så bör du vara vaksam med vilka certifikat du tillåter
Citera
2004-04-02, 11:30
Medlem
look2s avatar
Låter bra. Blev lite fundersam på vad det var. När jag hade en anslutning till en ip adress som var 10.159.80.10 så tyckte jag att det lät lite konstigt så jag började att fundera lite.

Med en sökning på internet så verkade det som folk ville spärra den trafiken, men hittade ingen info om varför. När jag spärrade all trafik till och från deras adress i brandväggen så fungerade ingenting.

Och ja, detta är en windowsburk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in