2010-05-07, 20:02
Medlem
Brookuss avatar
Tänkte vi skulle i en separat tråd samla vad den oerhört populära journalisten och negern Dawit Isaak har presterat som journalist.
Negerjournalisten Dawit hyllas samstämmigt av landets journalistiska elit och bör vara en otrolig journalist!

Börjar med alla verk av Dawit jag fann själv:

"-"

Ser ganska tomt ut va?

Posta alla tidslösa och vackra verk ni finner av Dawit. Vill hemskt gärna läsa vad den kulörta människan skapat för att få alla journalister i landet att slicka hans anus.

Nu kör vi - vem börjar?
Citera
2010-05-07, 20:15
Medlem
d0s avatar
Vad Dawit har eller inte har skrivit är i sammanhanget irrelevant. Faktum kvarstår att en svensk medborgare hålls fången i en militärdiktatur för att ha satt sig upp mot regimen.
Citera
2010-05-07, 20:19
Medlem
Brookuss avatar
Den typen av diskussioner är den andra tråden för.

Frågar efter hans samlade verk inte din hjärndöda åsikt.
Citera
2010-05-07, 20:24
Medlem
folkgemenskaps avatar
Han har gjort bättre ifrån sig än sveriges sammlade PK-journalistkår tillsammans. och det är inte mycket.
Citera
2010-05-07, 20:25
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av folkgemenskap
Han har gjort bättre ifrån sig än sveriges sammlade PK-journalistkår tillsammans. och det är inte mycket.

Och ändå finns det inget att finna, konstigt?
Citera
2010-05-07, 20:39
Medlem
Brookuss avatar
Citat:
Du får gärna visa det han gjort!
Citera
2010-05-07, 20:55
Medlem
folkgemenskaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brookus
Du får gärna visa det han gjort!

Den här tex är glänsande.

http://blogg.vk.se/uploads/360/images/1250855649467303.jpg

Och denna insats är inte så dålig heller.

http://www.bilval.se/images/flyttstadning_01.jpg
Citera
2010-05-07, 21:06
Medlem
Extras avatar
Han lär ju inte gjort mycket för svensk journalistik då han inte var journalist när han bodde i Sverige? Om jag förstått det rätt så började han inte skriva för en tidning förens han flyttade tillbaka till Eritrea. Han ska tydligen ha skrivit en bok när han var i sverige, vad den heter vet jag dock inte.

Om någon orkar leta upp det han skrivit i Eritrea så vore ju det rätt kul att se annars.
Citera
2010-05-07, 21:29
Medlem
Citat:
Den här tex är glänsande.
http://www.bilval.se/images/flyttstadning_01.jpg

Snyggare än mitt kök.... Vad har DU gjort för mitt kök/Dawit Isaak?
Citera
2010-05-07, 21:54
Medlem
RichOnVitaminss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av d0
Vad Dawit har eller inte har skrivit är i sammanhanget irrelevant. Faktum kvarstår att en svensk medborgare hålls fången i en militärdiktatur för att ha satt sig upp mot regimen.

Det finns svenska medborgare som hamnar i fängelse av diverse skäl, oftast för att dom bryter mot någon lag som vi måhända inte har i Sverige men som ändå gäller i det landet där den svenska medborgaren fängslas.
Senast redigerad av RichOnVitamins 2010-05-07 kl. 21:59.
Citera
2010-05-07, 22:29
Medlem
Bullens avatar
Ja han hade stake nog att starta en fri tidning i Eritrea. EN tidning som speglade sociala orättvisor och gavs ut i runt 40-50 000 exemplar. Och som var så obekväm för presidenten att han fängslade journalister och utgivare. Vad har du själv bidrag med annat än att skriva anonyma trådar på Flashback?

p.s
Jag har jobbar som journalist i 31 år utan att ha samlat ihop ett verk och knappt en text.
Citera
2010-05-07, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bullen
Ja han hade stake nog att starta en fri tidning i Eritrea. EN tidning som speglade sociala orättvisor och gavs ut i runt 40-50 000 exemplar. Och som var så obekväm för presidenten att han fängslade journalister och utgivare. Vad har du själv bidrag med annat än att skriva anonyma trådar på Flashback?

p.s
Jag har jobbar som journalist i 31 år utan att ha samlat ihop ett verk och knappt en text.

Haha, journalist i 31 år? Det märks, då du knappt kan stava eller föra en normal konversation. Jag har fått bilden att du är en 18-årig dyslektikter som försvarar journalistkåren du då såå gärna vill in på journalisthögskolan.

Visst är det vidrigt det som hände, men att lägga fokus på Dawit (snyft) Isaak är missvisande. Vår journalistkår är nästintill lika korrupt som Eritreas.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in