2010-05-07, 22:43
Medlem
folkgemenskaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bullen
Ja han hade stake nog att starta en fri tidning i Eritrea. EN tidning som speglade sociala orättvisor och gavs ut i runt 40-50 000 exemplar. Och som var så obekväm för presidenten att han fängslade journalister och utgivare. Vad har du själv bidrag med annat än att skriva anonyma trådar på Flashback?

p.s
Jag har jobbar som journalist i 31 år utan att ha samlat ihop ett verk och knappt en text.

Och jag är Läkare, Ingengör och advokat, men jobbar som taxichafför och städare.
Jag tycker att ni borde sopa rent framför egen dörr innan ni beskyller andra länder för att censurera obekväma åsikter samt hysa politiska fångar.
Citera
2010-05-07, 22:52
Medlem
CmdrKeens avatar
http://www.tidningenkulturen.se/nyheter-mainmenu-53/171-notiser/6495-dawit-isaak-hedersmedlem-i-sveriges-foerfattarfoerbund

Citat:
LITTERATUR. Vid sin årsstämma på fredagen den 7 maj, valde Sveriges Författarförbund, författaren och journalisten Dawit Isaak till hedersmedlem.
Dawit Isaak har som författare och journalist verkat för en demokratisk utveckling i sitt födelseland Eritrea och sedan, som ett resultat av detta, uthärdat nio år av hård fångenskap. Bara genom att överleva har han tvingat människor världen över att reflektera över yttrandefrihetens betydelse. Att säga att han därmed, som det heter i stadgarna, ”gjort förbudet synnerlig tjänst” är närmaste en underdrift, heter det i beslutet.

Han kör en Nelson Mandela. Var det alltså hans uppsåt att bli tillfångatagen för att på så vis belysa bristen på yttrandefrihet i de negroida länderna? Knappast.
Citera
2010-05-07, 22:53
Medlem
Fula Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av d0
Vad Dawit har eller inte har skrivit är i sammanhanget irrelevant. Faktum kvarstår att en svensk medborgare hålls fången i en militärdiktatur för att ha satt sig upp mot regimen.

Rätt åt honom.

- F.G
Citera
2010-05-08, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brookus
Posta alla tidslösa och vackra verk ni finner av Dawit. Vill hemskt gärna läsa vad den kulörta människan skapat för att få alla journalister i landet att slicka hans anus.

Nu kör vi - vem börjar?
Jag börjar-åk till Göteborg den 10 maj så kan du få njuta av högläsning.
Citat:
En av texterna som ska läsas är utdrag ur en pjäs av Dawit Isaak.

Vi vill få folk att stanna upp och tänka till. Vi vill få dem att inse hur viktigt språket är, hur viktiga journalister är,

http://www.journalisten.se/artikel/23275/kampen-foer-dawit-isaak-far-hjaelp-av-lars-noren
Citera
2010-05-08, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bullen
Ja han hade stake nog att starta en fri tidning i Eritrea. EN tidning som speglade sociala orättvisor och gavs ut i runt 40-50 000 exemplar. Och som var så obekväm för presidenten att han fängslade journalister och utgivare. Vad har du själv bidrag med annat än att skriva anonyma trådar på Flashback?

p.s
Jag har jobbar som journalist i 31 år utan att ha samlat ihop ett verk och knappt en text.

Om man ska gnälla över att folk är anonyma så ska man inte vara anonym när man gör det. Jävla pajas.
Citera
2010-05-08, 14:40
Medlem
Bullens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SMA
Om man ska gnälla över att folk är anonyma så ska man inte vara anonym när man gör det. Jävla pajas.

Som sagt stake har han iaf till skillnad mot andra.
Citera
2010-05-08, 14:42
Medlem
Bullens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av folkgemenskap
Och jag är Läkare, Ingengör och advokat, men jobbar som taxichafför och städare.
Jag tycker att ni borde sopa rent framför egen dörr innan ni beskyller andra länder för att censurera obekväma åsikter samt hysa politiska fångar.

Ehh Hur fan tänker du nu? Eller är du bara ivrig att plocka FP-poäng?
Citera
2010-05-08, 14:43
Medlem
Bullens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastejköket
Haha, journalist i 31 år? Det märks, då du knappt kan stava eller föra en normal konversation. Jag har fått bilden att du är en 18-årig dyslektikter som försvarar journalistkåren du då såå gärna vill in på journalisthögskolan.

Du ska inte överskatta din analytiska förmåga.
Citera
2010-05-08, 14:44
Bannlyst
Det enda negern har gjort för att få denna uppmärksamhet är att han:

1. Blev journalist (troligen i någon bajshydda i Afrika)
2. Lyckades ta sig hit på en banabåt och skaffa permanent uppehållstillstånd.
3. Gnälla lite...voila!
Citera
2010-05-08, 17:29
Medlem
Fickludds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brookus
Tänkte vi skulle i en separat tråd samla vad den oerhört populära journalisten och negern Dawit Isaak har presterat som journalist.
Negerjournalisten Dawit hyllas samstämmigt av landets journalistiska elit och bör vara en otrolig journalist!

Börjar med alla verk av Dawit jag fann själv:

"-"

Ser ganska tomt ut va?

Posta alla tidslösa och vackra verk ni finner av Dawit. Vill hemskt gärna läsa vad den kulörta människan skapat för att få alla journalister i landet att slicka hans anus.

Nu kör vi - vem börjar?

Frågan är högst relevant. Jag har mejlat många tidningar och frågat om han var anställd hos dem. Två svarade med ett nej och resten struntade i att svara.

Så frågorna kvarstår: Vid vilken svensk tidning var han anställd och vad har han publicerat i Sverige?
Citera
2010-05-08, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svittigneger
Det enda negern har gjort för att få denna uppmärksamhet är att han:

1. Blev journalist (troligen i någon bajshydda i Afrika)
2. Lyckades ta sig hit på en banabåt och skaffa permanent uppehållstillstånd.
3. Gnälla lite...voila!

Jag misstänker att du inte gav dig in opartisk i denna frågan. Tråkigt att flera ska hålla på att uppföra sig som infantila rasister i alla trådar, men ni känner väl er lite bättre i era mediokra liv.
Citera
2010-05-08, 19:42
Bannlyst
Dawit är inte särskilt representativ för invnadrarna i Sverige. Han var/är för demokrati och yttrandefrihet. Hans kvinnosyn vet jag inget om. - I Malmö ser man tex inga muslimska kvinnor ute efter kl 18.00. Här råder sträng religiositet. Svenska män och muslimska kvinnor hålls strängt åtskilda på alla sätt dygnet runt. En ordning som muslimerna i Malmö satt. Har därför svårt att tänka mig att de respekterar våra "svenska" värderingar särskilt mycket i övrigt heller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in