• 1
  • 2
2010-05-07, 15:01
Medlem
MadfoXxs avatar
Hej! Jag har fått i uppgift att ta reda på hur man skickar sms från dator till mobiler. Alltså att man betalar för smsen via mobilabbonemanget, men man skriver och skickar via datorn. Jag har windows och mobilen är ny. Vet inte vilket mobilmärke det handlar om, men jag undrar hur och om det går att göra det?
Citera
2010-05-07, 15:03
Medlem
cannaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MadfoXx
Hej! Jag har fått i uppgift att ta reda på hur man skickar sms från dator till mobiler. Alltså att man betalar för smsen via mobilabbonemanget, men man skriver och skickar via datorn. Jag har windows och mobilen är ny. Vet inte vilket mobilmärke det handlar om, men jag undrar hur och om det går att göra det?
Eftersom du inte vet vad du har för mobil så är det omöjligt att svara på om det går eller inte. Det är ganska avgörande i själva utvärderingen.

Det går på många iaf, brukar finnas med i programmet som hör till mobilen som kan tankas på telefontillverkarens hemsida.
Citera
2010-05-07, 15:04
Bannlyst
Jag tror de flesta mobil-operatörer erbjuder en SMS mjukvara för datorn. Jag vet att Telia och Halebop gör det, säkerligen flera andra. Programmen finns att hämta på operatörens hemsida, gratis.
Citera
2010-05-07, 15:08
Bannlyst
du kan göra det på cimviq och du går in på mina sidor på deras hemsida, eller vad har du för operatör? Tror comviq ger gratis kanske 1 eller 2 sms, men är osäker, kommer inte ihåg

/1337en
Citera
2010-05-07, 15:14
Medlem
MadfoXxs avatar
Okej, tack för svar.
Men beror det på själva mobiloperatören eller märket? Vilken tjänst man ska använda sig av?
Citera
2010-05-07, 15:20
Medlem
homestarrunners avatar
Citat:
Men beror det på själva mobiloperatören eller märket? Vilken tjänst man ska använda sig av?

Det är operatören det beror på.
Citera
2010-05-07, 15:40
Medlem
Taranaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av homestarrunner
Jag hade tidigare nåt program som kunde laddas ner från Telia som lade sig som en tilläggsruta i Outlook Express. Det stod nåt i stil med "Skicka SMS".

Nu kör jag med programmet SonyEricsson PC Suite. Man kan synkronisera kontakter, säkerhetskopiera alla meddelanden på datorn osv. Samt skicka sms då. Det är väldigt smidigt när man ska skriva mycket sms (långa meddelanden eller flera stycken). Det är inte operatörsberoende på något sätt utan telefonen kopplas till datorn (via sladd eller blåtand). Du skriver på datorn och meddelandet skickas genom telefonen. Det spelar ingen roll vilken operatör man har.
Citera
2010-05-07, 15:50
Bannlyst
Citat:
men du kan även skaffa voipprogram som kan skicka sms med sitt nummer, om du är intresserad kan jag leta.
Citera
2010-05-07, 15:57
Medlem
Awesomes avatar
Operatör: Tele2
Abonnemang: Snackis
Telefon: Samsung GT-S5600
Hur gör jag?
Citera
2010-05-07, 16:20
Medlem
AntonSs avatar
Citat:
Okej, tack för svar.

Telia/Halebop har programvara att ladda ner som man kan skicka sms från. Men det är då inte samma pris som när du smsar direkt från mobilen.

Från Telenors "Mina sidor" kan man smsa först 30 gratis/mån, sen betalar man från sitt kontantkort/abonnemang.

De flesta Sony Ericsson kan man koppla upp mot datorn med en medföljande usb-sladd. Det finns bra programvara till datorn att använda. MyPhoneExplorer kan laddas ner gratis från www.fjsoft.at
Eftersom man använder sig av mobilen, så passar det ju till alla abonnemang/kontantkort.
Citera
2010-05-07, 17:15
Medlem
homestarrunners avatar
Länk till mjukvara för tele2

http://www.tele2.se/sms-fran-datorn.html
Citera
2013-02-22, 12:31
Medlem
Androass avatar
Citat:
Länk till mjukvara för tele2

http://www.tele2.se/sms-fran-datorn.html
Har tele2 tagit bort denna tjänst? Någon som vet?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in