Citat:
Ursprungligen postat av LexLecter
Bäst: Den i Sundbyberg. Två våningar, sköna soffor, egna fåtöljer etc.
Sämst: Den i Kista galleria. Alldeles för stressig miljö. Stället är oftast fullpackat av somalier också.
Gillar inte Sundbybergs alls. Alltid klibbiga golv (speciellt trappan!) och servicen är inte den bästa heller. Även om det är mysigt med övervåningen och sköna fåtöljer/soffor så finns ändå den idiotiska planlösningen vid kassorna på minuskontot. Visserligen är det kanske mer klientelets fel, men att ha sneda köer som alltid går tvärs över salt/peppar/ketchup-båset retar jag mig på varje gång...
McDonalds Svedala är förvisso bra till utseendet, men de har tamejfan nästan aldrig mat klar när man beställer. Man kan ju tycka att de åtminstone borde ha QP klara i rusningstid, det är ju inte direkt någon "ovanlig beställning". Sedan far de ofta runt som yra höns bakom disken.
Vid ca 20% av drive-in-beställningarna åker man även därifrån med mellanstor pommes och/eller läsk trots plusmeny.
Ett plus för städningen dock, som allt som oftast utförs av Samhall/dylikt. De är faktiskt väldigt effektiva!
Slussen är en ganska effektiv restaurang med bra service/städning givet förutsättningarna. Däremot måste de byta ut de där jävla stolarna (alternativt golvet), för det går inte att dra ut eller sätta in en stol utan att få tinnitus.
Arlanda (Sky City) var ingen höjdare, väntade 10 minuter på hamburgare där. Då var min pommes slut - de sa ju att burgaren skulle vara klar "om tre minuter", så jag tänkte att jag gott kunde börja med pommes.
Sergelarkaden kan man alltid gå till om man vill förstöra hörseln. Överlägset sämsta alternativet om man tänkte lyssna på musik eller prata med någon. Ljudnivån är den värsta jag hört på någon McDonalds. Konstant smutsigt eftersom personalen aldrig kommer åt att städa pga överfull restaurang.
Kungsgatan, på andra sidan Hötorget är inte mycket bättre. Klart tystare och luftigare, hittar nästan alltid bord där iaf och maten kommer relativt snabbt, men toaletterna bör ju undvikas för allt i världen! Bajs i pissoaren, typ. Oftast mycket icke-undanplockat på borden.
Globen har en av de bästa restaurangerna sett till service. I samband med evenemang känns det som det står 50 pers bakom disk och bara vräker ut hamburgare på beställning. Har aldrig fått vänta mer än 1 minut på maten där, inklusive betalning. Förmodligen är de ganska sönderstressade när de kommer hem på kvällen, men bra service får man ju iaf.

Sittplats kan man ju såklart glömma under evenemangskvällar, men det är inte så konstigt. Annars ofta lugnt.
Norra Sköndal är bra, instämmer i vad andra redan sagt. Onödigt att tillägga mer.
Rosengård är faktiskt bra enligt mig, känner inte alls igen mig i vad som nyligen skrevs. Maten smakar precis som på alla andra ställen, och jag har inte behövt vänta på maten där mer än en gång. Den gången maten dröjde (ca 10 minuter) så kom restaurangchefen ut med en stor pommes extra som plåster på såren.
Att där jobbar uteslutande invandrare är kanske inte så konstigt med tanke på läget? Dock har jag aldrig haft några problem att förstå/göra mig förstådd där, dvs inte värre än någon annan McDonalds...

Sällan mycket folk som sitter där, nästan alltid lugnt. En gång hade jag en barnfamilj från helvetet ett bord bort med ungar som skrek i falsett och kastade pommes åt alla håll, men det är ändå inte restaurangens fel.