Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-05-07, 14:58
  #1
Medlem
NeutronStars avatar
Här skall vi diskutera olika McDonken-ställen i Sverige.

Jag har käkat på en massa olika McDonalds genom åren. Förbaskat praktiskt - snabbt, billigt, gott, inga överraskningar, ingen magsjuka.
McDonalds-restaurangerna diffar, trots långtgående standardisering (pga. franchise-konceptet), rätt ordentligt ffa. i fråga om lokalens utseende, samt naturligtvis kund-klientelet.

Min favorit:
den på Nybrogatan i Stockholm:
lugn, relativt låg ljudnivå, dekorativa väggmålningar av Isaac Grünewald.

Värsta upplevelsen:
den längs motorvägen utanför Enköping:
kaotiska köer, puckad personal, kaklat vilket ger otroligt hög ljudnivå, bara massa white-trash och deras skräniga bokstavsbarn (det här var en del år sedan dock).

Vilka är era favoriter respektive hatobjekt? Motivera kort!
Citera
2010-05-07, 15:02
  #2
Avstängd
Rainbirds avatar
Tycker att personalen är riktigt usel på McD Freeport i Kungsbacka...
Citera
2010-05-07, 15:06
  #3
Medlem
matte03s avatar
Den sämsta är nere. Om man går från hötorget ner mot elgiganten och bion saga tror jag den hette. Tycker de har trevlig personal på norra sköndal
Citera
2010-05-07, 15:10
  #4
Medlem
Tycker mest om Fridhemsplan och Slussen (Katarinahissen). Beror kanske på att de öppet dygnet runt
Citera
2010-05-07, 15:12
  #5
Medlem
Farbror Fazers avatar
2 som jag tycker är rätt trevliga är en i vetlanda och den andra utanför a6, jönköping.

Den i vetlanda (ja det finns säkert mer än en) brukar det inte vara mycket folk på, både ute och inneservering

Den på a6 är givetvis den utanför. Den inne i köpcentrumet är det allt för mycket kaos på.

Nu kanske båda dessa är dåliga egentligen, är knappast stamkund på någon av dom och har knappt erfarenhet av några andra resturanger (McD alltså)
Citera
2010-05-07, 15:14
  #6
Medlem
NeutronStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psykbrytaren
Tycker mest om Fridhemsplan och Slussen (Katarinahissen). Beror kanske på att de öppet dygnet runt

Jag tycker den vid Slussen är så jäkla rörig. Brukar vara rätt mycket störiga gäng där oxå (typ kulturberikare). Men maten är bra
Citera
2010-05-07, 18:04
  #7
Medlem
meepers avatar
Inte för att jag är ett stort fan av McDonalds, men den på Nybrogatan är relativt bra.
Citera
2010-05-07, 18:09
  #8
Medlem
Sämst måste vara utanför kungsmässan vid statoil i kungsbacka. Fan alldrig bra
Citera
2010-05-08, 01:40
  #9
Medlem
Andersdamaans avatar
Donken vid Brommaplan har alltid lång väntetid även om det knappt är några kunder i lokalen. Personalen består av totalt ointresserade fjortisar utan framförhållning. (Irriterande för en stressad 35 åring) Om jag vill ha en snabb stressburgare (dvs ett färdigstekt och snabbt måltidssubstitut) så vill jag inte vänta 5 min! I sådant fall så går jag ju självklart till Sibylla!
__________________
Senast redigerad av Andersdamaan 2010-05-08 kl. 01:43.
Citera
2010-05-08, 01:53
  #10
Medlem
MartinStLouiss avatar
De flesta gångerna när jag har varit på Mcdonalds i Västberga på nattetid, så har jag fått vänta länge och då har dem inte heller haft saker som milkshake och glass kvar.
Citera
2010-05-08, 06:01
  #11
Medlem
Kates avatar
Sämsta är helt klart McDonalds vid resecentrum i Kristianstad. Där är alltid grisigt och smutsigt, fullt med fjortisar och otroligt stökigt. Bäst kan jag inte skriva på rak hand men jag har varit på en del restauranger som har varit väldigt fräscha.
Citera
2010-05-09, 09:43
  #12
Medlem
Falcãos avatar
Har inte varit på tillnärmelsevis tillräckligt många McDonalds för att säga vilken som är sämst i Sverige men en jävligt dålig är i alla fall den på Triangeln i Malmö. Ohyfsad personal som ibland bråkar med varandra mitt framför kunderna och inte sällan glömmer att lägga ner saker i påsen när man tar med.

Kan inte påstå att jag varit på någon McDonalds i Sverige där jag känt att "fan vad schysst här var". Vanligtvis är det okej. Varken mer eller mindre. Den bästa i världen jag varit på är dock utan tvekan en på Reeperbahn i Hamburg. Öl istället för någon jävla läsk till maten, tillåtet att ta en cigg efter maten och utanför fönstret kunde man se hororna strosa förbi.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback