2010-05-06, 20:48
Medlem
Meskilstunas avatar
Jag och en kompis skulle boosta våran kreativitet.
Reglerna:
*varje torsdag skulle man kunna presentera 5 nyinspelade låtar för varandra
*max 4 låtar totalt fick vara cover
*i slutändan fick man göra en extra cover, men då endast en cover på en av den andras nya låtar.

4 veckor förflöt och albumena är klara:

http://www.megaupload.com/?d=NIMBDQUV

PS. Det är såklart könsrock, hehe, vi försökte väl ta med denna genre in i 2010-talet.

I och med att vi var två personer blev det alltså 40 låtar totalt. Hahahaha...
Fan vad ett sånt här projekt tvingar en att hitta på massa nya låtar, för 15 stycken (per person) var ju tvugna att vara egna.

I och med att deadline var på torsdagarna, så blev många onsdagar extra hårda och häktiska.
Man kanske hade skrivit 3 texter och lagt något enstaka instrument på ett par tre låtar.. sen jävlar var det bara och sätta igång.
Det var i alla fall bra att vara två, för då var man pushad att göra skiten , och få till det så bra som möjligt.

MVH // Herr Mäsk

Hoppas denna text inspirerar er att göra massa nya låtar själva, koppla in gitarren i datorn redan idag!!!
Citera
2010-05-06, 21:03
Medlem
cannaBes avatar
Haha roligt påhitt, höll på och ladda ner raren men så gick jag in på din myspace så nu har jag avbrutit Insåg snabbt att jag inte kommer orka lyssna på alla - no offence!
Citera
2010-05-06, 21:09
Medlem
Meskilstunas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cannaBe
Haha roligt påhitt, höll på och ladda ner raren men så gick jag in på din myspace så nu har jag avbrutit Insåg snabbt att jag inte kommer orka lyssna på alla - no offence!

Fast det är ju mitt vanliga projekt som är på min myspace... du måste ju testa denna istället:

www.myspace.com/morgonfylla för det är jävligt annorlunda än det på min "vanliga" myspace, samt så är det senaste på min vanliga myspace från 2006.

EDIT: AHhh,, jag vill bara poängtera att jag i för sig inte vill påstå att nåt av mina projekt uppnår nån super-hög kvalité, ville bara poängtera vilken myspace som är mest representerande av den nya skivan. För det är ju dumt om mitt gamla Di Leva-inspirerade skit skrämmer bort från mitt nya Onkel Kånkel-inspirerade skit.
Senast redigerad av Meskilstuna 2010-05-06 kl. 21:16.
Citera
2010-05-06, 21:42
Medlem
cannaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meskilstuna
Fast det är ju mitt vanliga projekt som är på min myspace... du måste ju testa denna istället:

www.myspace.com/morgonfylla för det är jävligt annorlunda än det på min "vanliga" myspace, samt så är det senaste på min vanliga myspace från 2006.

EDIT: AHhh,, jag vill bara poängtera att jag i för sig inte vill påstå att nåt av mina projekt uppnår nån super-hög kvalité, ville bara poängtera vilken myspace som är mest representerande av den nya skivan. För det är ju dumt om mitt gamla Di Leva-inspirerade skit skrämmer bort från mitt nya Onkel Kånkel-inspirerade skit.
Hahaha ok, lyssnar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in