2010-05-06, 16:04
Medlem
Sub---Zeros avatar
Jag har en sån där usb-spelkontroll twin från Gametech (en kopia av PS2-kontrollen) som jag använder till att spela på datorn med.
Den har fungerat finfint till andra emulatorer som snes9x, MAME32, N64 osv - men jag får den inte att fungera till NÅGON av de SEGA-emulatorer jag testat.
Jag har hittills provat Fusion, Gens, Gensplus, Gens32, Ages, Retrodrive och HazeMD utan resultat!
När jag gått in på alla ovanstående emulatorers inställningspanel och försökt konfigurera speltangenterna verkar inget av programmen ens känna av usb-kontrollen.

Det enda som verkat lovande hittills är Fusion. Efter att jag gått in i 'Set config' och konfigurerat knapparna som jag vill ha dem har jag testat att köra "Sonic the hedgehog" i Genesis, utan att den reagerat på knapptryckningarna.
Däremot fungerar konfigurationen i Game Gear-funktionen, så de spelen kan jag köra utan problem!
Jag har ännu inte provat att köra något annat format i Fusion, så jag ska göra det strax och se om det funkar där eller om jag har samma problem med Master system och Sega CD.

Edit: Det funkade i Master system

Vad tror ni problemet är? All hjälp uppskattas!
Senast redigerad av Sub---Zero 2010-05-06 kl. 16:39.
Citera
2010-05-07, 12:44
Medlem
Sub---Zeros avatar
Nu fick jag det att funka, jag hittade tillverkarens sida och laddade ner den senaste versionen så nu fungerar det utan problem!

Mod: Hänglås tack!
Citera
2011-03-27, 15:27
Medlem
Kontrollerna fungerar inte för mig, har testat i på två datorer samt ett par olika emulatorer.
Har letat som fasen efter en hemsida med drivrutiner men utan någon lycka, skulle du kunna slänga upp en länk till Gametechs drivrutiner?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in