2010-05-05, 19:00
Medlem
Ska göra en liten fest film vilket betyder att filmen ska bestå utav att en massa bilder visas. Frågan är hur jag gör detta på ett så smidigt sätt som möjligt, säg att jag har hundra bilder och att varje bild ska visas i en halv sekund.

Hur kan jag enkelt göra detta istället för att dra in varje bild i Sony Vegas och fiffla?
Citera
2010-05-05, 19:19
Medlem
h0lles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skipchip
Ska göra en liten fest film vilket betyder att filmen ska bestå utav att en massa bilder visas. Frågan är hur jag gör detta på ett så smidigt sätt som möjligt, säg att jag har hundra bilder och att varje bild ska visas i en halv sekund.

Hur kan jag enkelt göra detta istället för att dra in varje bild i Sony Vegas och fiffla?

Jag brukade använda videomach för att få fram videoklipp som jag redigerade i vegas.. Borde gå laborera fram något med fps osv i videomach för att få önskad funktion.
Citera
2010-05-05, 20:48
Medlem
fruktansiktes avatar
I Adobe Premiere Pro kan man ändra hur lång tid stillbilder ska visas. Vet inte hur det är med Vegas dock.
Citera
2010-05-05, 22:26
Medlem
TengilJrs avatar
Shit va det här skulle vara krångligt. Finns det inget lätt program man bara kan sätta in alla bilder, skriva hur lång tid varje bild ska visas och sen är det klart. Inte sitta och skära ner alla i Vegas. Har provat videomach men det envisades med att ändra storleken på alla bilderna :S

Hjälp uppskattas verkligen
Citera
2010-05-05, 22:26
Medlem
After effects har en automatisk grej för det. Kom inte riktigt ihåg hur det funkade och är till för stopmotion och 3D renderingar.

Allt du behöver göra är att döpa bilderna i någon slags nummerföljd som t.ex. bild 001, bild 002 etc och sen bara dra in första bilden och ställa in frameraten så behandlar after effects det som ett vanligt videoklipp.

http://www.instructables.com/id/Stop...After-Affects/

Där står det hur man gör om du scrollar ner lite.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in