Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-05-06, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Enligt tidigare inlägg finns han inte med på Ratsit.
Orsaken kan vara flera, men troligtvis för att han bara är 16 år och inte svensk medborgare.
Han finns på ratsit.
Citera
2010-05-06, 19:50
Bannlyst
Om det stämmer att de var tre, vet nog polisen redan vilka de andra är. Om inte så har de säkert sina misstankar. Det är ju bara att kolla gm:s mobiltrafik mm.
De går kanske inte ut i media i nuläget för att inte skrämma folk och kanske mer för att inte skrämma bort eventuella medbrottslingar.
Hur säkra är vi på att tjejen skrev "somalier" i smset? Kan hon ha skrivit araber eller liknande?
Kan vara så att gm redan var på den bestämda mötesplatsen och tjejen blev rädd för de andra två som förföljde henne och som också var på väg till denna plats?

Det är något med smset som gör att jag tror att hon skrev det själv..men jag kan såklart ha fel.
Citera
2010-05-06, 19:51
Medlem
ccoonnyys avatar
Jag har bild på GM. Återkommer snart
Citera
2010-05-06, 19:52
Medlem
sadims avatar
Citat:
Orsaken kan vara flera, men troligtvis för att han bara är 16 år och inte svensk medborgare.

Klart han finns på ratsit!
Citera
Medlem
minesofterrors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Om det stämmer att de var tre, vet nog polisen redan vilka de andra är. Om inte så har de säkert sina misstankar. Det är ju bara att kolla gm:s mobiltrafik mm.

dom har ju ej hittat deras mobiler ännu väl?
Citera
Medlem
Troians avatar
Citat:

Stavningen i folkbokföringen kan vara lite sisådär bland vissa invandrargrupper. Min gissning är att konstellationen ser ut så här:

Far: 1962-04-01
Mor: ???
Syster: 1986-10-21
Son: 1993-12-25
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Här är inlägget där det skrevs om två personer som mådde dåligt:

https://www.flashback.org/sp22924976

Förtydligande: Här talas det alltså om brodern till den först misstänkte, som nu tycks vara borta ur bilden.
ligger kvar på fb....
Citera
2010-05-06, 19:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av minesofterror
dom har ju ej hittat deras mobiler ännu väl?

Nej, men polisen kan ändå spåra vilka samtal som ringts mm..de räcker att de har numret.
Citera
2010-05-06, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sadim
Jag hade förstås gjort det innan jag postade frågan till dig.

Det finns bara en Khoshnaw, och det är den misstänkte och det finns bara en kvinna med namn av tänkbar etnicitet - men då kan han inte ha några syrror.

Tänkte bara komma och hjälpa till lite här eftersom fbare älskar att veta mer än nyheterna. Så nu har jag berättat grejer som kommer dyka upp på nyheterna så fort dom andra 2 idioterna åker fast.
Citera
2010-05-06, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
De går kanske inte ut i media i nuläget för att inte skrämma folk och kanske mer för att inte skrämma bort eventuella medbrottslingar.
Hur säkra är vi på att tjejen skrev "somalier" i smset? Kan hon ha skrivit araber eller liknande?
Kan vara så att gm redan var på den bestämda mötesplatsen och tjejen blev rädd för de andra två som förföljde henne och som också var på väg till denna plats?

Det är något med smset som gör att jag tror att hon skrev det själv..men jag kan såklart ha fel.
Enligt användaren Mayito så står det "somalier" i Aftonbladets pappersupplaga, huruvida det är korrekt eller ej har jag tyvärr ingen aning om.
Citera
2010-05-06, 19:55
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Här är inlägget där det skrevs om två personer som mådde dåligt:

https://www.flashback.org/sp22924976

Förtydligande: Här talas det alltså om brodern till den först misstänkte, som nu tycks vara borta ur bilden.

Tack, ja det låter som en mystisk konversation.
Kan de vara dessa som är hans medhjälpare tro.

Vet polisen vilka de söker, de pratar bara om två andra män, eller det borde de väl veta.

Så tre män mot en liten tjej, om allt stämmer, känns lite väl brutalt.
Citera
2010-05-06, 19:56
Medlem
minesofterrors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ccoonnyy
Jag har bild på GM. Återkommer snart

hoppas du verkligen är säker nu, annars blir det inte så bra..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in