2010-05-05, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Billjus
Istället för att ständigt ifrågasätta och fokusera på andras inlägg kan du väl försöka göra något konstruktivt istället?

OnT
Hon verkar ju vara en typiskt tonåring(nog för att hon verkar vara lite extremare än de flesta) på det sättet att hon rör sig med mycket killar och det händer mycket till höger och vänster. Från bloggen att döma har hon varit med flera killar den senaste tiden och även blivit sviken av flera. Hon uttrycker sin ilska mot otrohet vilket möjligtvis skulle kunna vara kopplat till mordet. Svartsjukedrama känns väl som många redan nämnt troligt, speciellt med åldern hos de inblandade i åtanke.

Jag ogillar idiotiska och arroganta inlägg av trollkaraktär. Det är därför jag fokuserat så mycket på det. Ber om ursäkt för detta.

Håller med om att hon verkar vara en vanlig tonåring. Fjortis-epitetet känns verkligen acceptabelt i hennes fall men varenda tjej i den åldern är fjortis nuförtiden så det är inte konstigt. Men ärligt talat så hoppas jag inte på ett svartsjukedrama. Jag ser hellre att hon mördats av någon psykotisk främling än av någon närstående i samma ålder. Att barn mördar barn är fullkomligt avskyvärt och borde även få trollen i denna tråd att fundera över samhällstillståndet.
Citera
2010-05-05, 20:08
Medlem
Youngboyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fukk-Fejs
Offret var inte Guds bästa barn (men vem är det?)

Har misshandlat sin mamma vid ett flertal tillfällen
Mamman var tydligen livrädd för henne

Vidare har hon tagit dis saker från sitt föräldrahem för att sälja och kunna köpa cigaretter

Tror inte jag hört en enda bra sak om henne
(dock förtjänar man naturligtvis inte att dö för det)

Då kanske vi har en GM?/ Gunvald Larsson
Citera
2010-05-05, 20:08
Medlem
KiaWs avatar
Citat:
Polisen ville på onsdagskvällen inte säga om pojken har erkänt eller nekat till anklagelsen.

– Vi är intresserade om någon har sett två ungdomar vid Råbyskogen vid 20-tiden i går kväll. I så fall vill vi gärna komma i kontakt med dem för att kunna fastställa vid vilken tidpunkt det här kan tänkas ha hänt, säger Strömberg till TT.
Lite konstigt när hon skulle ha träffat kompisarna vid 18...
Citera
2010-05-05, 20:10
Medlem
KiaWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spetznaz
Det intressanta var att hon varit inloggad på sin bdb så sent som igår. Kanske har hon skrivit där om hon ska träffa någon kille(GM) senare på kvällen?
Ok, ja kanske det.

Är det fortfarande ingen som vet vem den anhållne är?
Citera
2010-05-05, 20:10
Medlem
Fukk-Fejss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Youngboys
Då kanske vi har en GM?/ Gunvald Larsson

Kan inte i min vildaste fantasi tro att hennes mamma skulle ha gjort det!
Citera
2010-05-05, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KiaW
Lite konstigt när hon skulle ha träffat kompisarna vid 18...

Varför? inget säger att hon dog innan kl. 18? Eller vart hon dog, inte ens hur hon har dött.

Så det är ju självklart viktigt att få reda på vilka som rörde sig i området hon hittades i såpass tight (Tidsmässigt) runt hennes troliga försvinnande.
Citera
Medlem
Jag har för mig att man hade monterat kameror på den skolan, kanske inte aktiva längre men skolan är inte helt tom. Båda skulle kunna finnas med på bild om de varit i närheten.
Citera
Medlem
Amorzes avatar
Bara spekulationer dock, men kanske att tjejen va lössläppt. Kanske låg med allt som rörde sig och GM blir kär i henne och vill att hon slutar med sina fasoner med killar. Hon skiter i han helt och hållet. Slutar med att GM blir skitförbannad för hon inte vill vara med honom och sedermera dräper henne (kanske av misstag) Skulle bara "slå" lite ???
Citera
Medlem
Youngboyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fukk-Fejs
Kan inte i min vildaste fantasi tro att hennes mamma skulle ha gjort det!

Nej men hennes mor kanske kan veta vem hon skulle träffa?, ber om ursäkt för otydligheten på mig
Citera
2010-05-05, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snaggaren
Jag ser hellre att hon mördats av någon psykotisk främling än av någon närstående i samma ålder.
Jag såg det tvärtom som bättre att en bekant mördat henne än en främling. En psykotisk främling skulle dessvärre troligen går fri utan misstanke och kunna fortsätta mörda.
Citera
2010-05-05, 20:15
Medlem
Fukk-Fejss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Youngboys
Nej men hennes mor kanske kan veta vem hon skulle träffa?, ber om ursäkt för otydligheten på mig

Aha,du menade så..

Ja,kanske det,men de har inte bra kontakt direkt
Citera
2010-05-05, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spetznaz
Hon har en bilddagboken, dock krävs lösenord för att komma åt den.

Nån hacker som kan fixa det, kanske hittar vi GM där?
Enligt bilddagboken har hon soclog som är en facebook liknande applikation till bdb. Om någon hittar hennes soclog så tror jag ni kan komma in där utan lösenord och se bilderna från hennes bdb.
Senast redigerad av 0lof 2010-05-05 kl. 20:19.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in