Flashback bygger pepparkakshus!
2010-05-06, 15:25
Medlem
Mayitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Bara för att han skickar ett sms efter mordet betyder det inte att han planerade mordet.
Det kan vara en snilleblixt han fick på väg därifrån.

Ja, det var dock en genial snilleblixt. Skylla på två somalier är ju den perfekta lögnen. Alla här tror på den...
Citera
2010-05-06, 15:29
Medlem
Camisos avatar
I sms,et står det ”Pappa, jag är jätterädd. Två ..//.. förföljer mig och en av dem har en kniv.” det tyder på att OM det nu är GM som skickat sms,et efter han dödat henne,så dödade han henne med kniv.
Om det hade varit så att hon hade blivit skjuten så hade han nog skrivit ”Pappa, jag är jätterädd. Två ..//.. förföljer mig och en av dem har en pistol.” Fattar ni hur jag menar?
Så polisen letar nog efter både mobiler och kniv gissar jag.
Citera
2010-05-06, 15:31
Bannlyst
Pojken tros ha lämnat Råbyskogen i närheten av Stenkumlaskolan mellan klockan 19.30 och 20.30 i tisdags. Han gick till Bäckby centrum och klev där in i en bil som kördes av en kamrat.
- Under promenaden till Bäckby centrum slängde han troligen sin och flickans mobiltelefoner. Vi är intresserade av om någon sett en mörkklädd 16-åring vid den här tiden, säger Västeråspolisens informatör Börje Strömberg.

http://vlt.se/nyheter/vasteras/1.823660-polisen-vi-har-en-god-bild-av-vad-som-hant-

Om han nu slängt mobilerna kan man undra hur kompisen var så lägligt där och plockade upp honom med bil? Ren tur eller slump att kompisen var där?
Citera
2010-05-06, 15:36
Medlem
glockengolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buffeln
Frågan är inte om saken bör diskuteras eller ej - alla är ju överens - frågan är om det nödvändigtvis ska fylla 90% av varje tråd (vilket vore fallet om inte mod fick städa upp varenda jävla tråd för att göra den läslig). Hade varje tråd handlat om blattar istället för topic hade flashback självdött, det säger sig självt.

Alltså, för femtioelfte gången, blattediskussionen är relevant och angelägen men inte var som helst och inte hela tiden.

Är killen med samma förnamn som K O K nu helt avfärdad?

ok, håller med..mitt skitlånga inlägg angående invandring, representation i media och mitt försvar till varför jag kan hata invandrarpolitiken, samtidigt som jag har polare som har all jävla blandning till bakgrund städades bort illa kvickt.

så jävla bortkastad tid...som jag aldrig får tillbaks.. precis som denna unga flicka..
tycker det är sjukt att polisen inte går ut med info, som varenda unge ändå fick tag i på facebook och resterande internet. det föder ju bara ännu fler spekulationer och konspirationsteorier som kan vara skadligt i utredning..fan fattar dom inte hur internet fungerar? förut kunde gärningsmän och misstänkta hållas relativt hemliga utanför den närmsta kretsen, men nu finnd det verkligen INGET som är hemligt i någons liv längre.. Skriver inta jag själv om min dag och vad jag har gjort.. så gör garanterat någon annan det åt mig.. helt sjukt.
Citera
Medlem
Hittar ingen riktig fakta om henne som hittades död?, någon som vet ?
Namn tex?, bilddagboken?,facebook?

MVH
Jonas
Citera
Medlem
StigHails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Camiso
I sms,et står det ”Pappa, jag är jätterädd. Två ..//.. förföljer mig och en av dem har en kniv.” det tyder på att OM det nu är GM som skickat sms,et efter han dödat henne,så dödade han henne med kniv.
Om det hade varit så att hon hade blivit skjuten så hade han nog skrivit ”Pappa, jag är jätterädd. Två ..//.. förföljer mig och en av dem har en pistol.” Fattar ni hur jag menar?
Så polisen letar nog efter både mobiler och kniv gissar jag.

Känns som det är GM som skickat smset. Går snabbare att ringa upp, än att skicka sms.
Om man är jätterädd och halvspringer så är det inte det lättaste att skriva sms.
Citera
2010-05-06, 15:38
Medlem
motvalls avatar
En tanke som slagit mig är att han kastat sin egen och BO:s mobiltelefoner för att han vill undvika bli dömd för mord. Ett mord måste väl alltid vara planerat? I så fall återstår dråp eller vållande till annans död om jag fattat rätt.

Syftar på att det kan ha skickats många SMS mellan paret, om att de skulle träffas i skogen eller SMS där han uttryckt sig hotfullt, kanske om en graviditet.

Kan poliser få tag på SMS även om telefonerna är borta?

(Pakistan kan diskuteras någon annanstans, likaså Kurdistan, hedersmord och annat totalt ovidkommande!)
Citera
Medlem
Jag kan säga med 100% säkerhet att graviditets ryktet är sant.

Hon var gravid och ville behålla barnet. Vilket BKOK inte ville.

Vet inte exakt hur det ligger till med BA, Men JAG tror inte att BA har något med detta alls att göra utan hade oturen att heta B bara.

Källa: Seb... Riktigt närastående kompis.
Citera
Medlem
vessleäckels avatar
tydligen var hon gravid med mördaren och vägrade göra abort, därav hade han ihjäl henne
Blev tydligen erbjuden pengar osv men beslutade för att behålla det..
Citera
2010-05-06, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StigHail
Känns som det är GM som skickat smset. Går snabbare att ringa upp, än att skicka sms.
Om man är jätterädd och halvspringer så är det inte det lättaste att skriva sms.
kan ju faktiskt vara så att hon ligger och gömmer sig bakom nån sten och skriver sms för att inte avslöja sin position.
Citera
Medlem
korsriddarens avatar
Den gripne är från mellanöstern

http://politisktinkorrekt.info/2010/05/06/tonarstjej-mordad-i-vasteras-yngling-anhallen/
Citera
Medlem
Fakta om flickan???
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här