Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-06-07, 12:10
Medlem
johnjohns avatar
Som tonåring vill man testa gränser hon tetade den på en psykvrak och det blev hennes död.
Citera
2010-06-07, 12:31
Medlem
Nails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mayito
Motivet gör att vi kan avfärda kvinnofrid och hedersmord. Killen har ett personligt kanonmotiv.

"...vi kan avfärda kvinnofrid och hedersmord."
Varför då?

"Killen har ett personligt kanonmotiv."
... att ha ihjäl någon i ursinnigt raseri?

Menar du att hans motiv inte kan ha påverkats av familjeförhållanden och uppväxtmiljö?

Citat:
Han var tvungen att få Beatrice att göra abort eftersom han trodde att hon var gravid, säger han.

I slutförhöret i tisdags ombads han att utveckla varför det var så viktigt. Han säger att han är "mycket orolig över vad släkten skulle säga" om de fick reda på att han skulle bli pappa. Han är "mycket rädd att hans pappa i irakiska Kurdistan skulle få reda på att han gjort en flicka gravid, för då skulle han inte "velat ha någon ytterligare kontakt". Han är orolig för att pappan "skulle snacka skit" till den övriga släkten så att pojken skulle "förlora och tappa kontakten med sina släktingar".

http://www.expressen.se/Nyheter/1.2013086/britta-svensson-mycket-tyder-pa-hedersmord

Citat:
Flera jämnåriga vänner säger att han talat om "skam" och "heder". En vän till pojken har berättat om vad 16-åringen sagt, timmarna före mordet:

– Jag ska skrämma Beatrice så att hon förstår att det är allvar att jag inte kan bli pappa. Jag kommer ju då få stora problem i min familj. Jag är muslim och får inte ha sex utan att vara gift.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article7248172.ab
Citera
2010-06-07, 21:49
Medlem
So_beautifuls avatar
Skrev just om detta i ett inlägg tidigare.
Påtryckningar från familjen är stor. Det dom kallar respekt är en skräck.
Det här är ett skräckexepmel på hur långt det kan gå.
Jag önskar man kunde åtala även föräldrar i fall som dessa; Varför är barnet så rädd att han tar till våld för att slippa stå mot familjen.
Citera
2010-06-08, 00:36
Medlem
SutOchFascinerads avatar
hmm vet inte om det har framgått i tråden än men det dök upp en video på expressen för ett tag sen där den lilla fittan till mördare gick runt på brottsplatsen och berättade om hur allt gick till.

självklart är det lögner som kommer ur hans käft och han kommer antagligen dö när han kommer ut från sitt lilla straff.

skulle jag se denna snorunge så skulle jag personligen stena han så brutalt så att hans hjärna hänger ut genom skallen och sedan stampa på hans huvud 600 gånger för att sedan tvinga hans pappa att kyssa hans läppar. inavlade pack.

vila i frid till den stackars flickan vars liv försvann helt i onödan
Citera
2010-06-08, 01:15
Medlem
johnjohns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SutOchFascinerad
hmm vet inte om det har framgått i tråden än men det dök upp en video på expressen för ett tag sen där den lilla fittan till mördare gick runt på brottsplatsen och berättade om hur allt gick till.

självklart är det lögner som kommer ur hans käft och han kommer antagligen dö när han kommer ut från sitt lilla straff.

skulle jag se denna snorunge så skulle jag personligen stena han så brutalt så att hans hjärna hänger ut genom skallen och sedan stampa på hans huvud 600 gånger för att sedan tvinga hans pappa att kyssa hans läppar. inavlade pack.

vila i frid till den stackars flickan vars liv försvann helt i onödan
Jag filmar gärna det hela.
Citera
2010-06-08, 09:37
Medlem
Någon som vart och hämtat ut FUP?
Citera
2010-06-08, 13:58
Medlem
I dag begravs Beatrice

I dag, tisdag 13:30, begravs Beatrice Fredrixon i Domkyrkan i Västerås.

http://vlt.se/nyheter/vasteras/1.859365-i-dag-begravs-beatrice
Citera
2010-06-08, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Divann
I dag begravs Beatrice

I dag, tisdag 13:30, begravs Beatrice Fredrixon i Domkyrkan i Västerås.

http://vlt.se/nyheter/vasteras/1.859365-i-dag-begravs-beatrice

Jaha?

Hur går det med FUP?
Citera
2010-06-08, 14:26
Medlem
Qjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kyskhet

Hur går det med FUP?
Undrar detsamma...inte hört något utav det
Citera
2010-06-08, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qj
Undrar detsamma...inte hört något utav det

För mig att det var någon i tråden som hade vart ner på Tingsrätten och bett om att få den skickad.
Citera
2010-06-08, 16:34
Medlem
tingeling123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Divann
För mig att det var någon i tråden som hade vart ner på Tingsrätten och bett om att få den skickad.

Jag ringde Tingsrätten förra veckan o de skulle skicka den över mailen ...de visste dock ej om den skulle vara för stor? Eller när de kunde skicka Har inte fått något ännu
Citera
2010-06-09, 09:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tingeling123
Jag ringde Tingsrätten förra veckan o de skulle skicka den över mailen ...de visste dock ej om den skulle vara för stor? Eller när de kunde skicka Har inte fått något ännu

Ok! Kan man inte få den skickad per post?
Funderar på om man kanske ska ringa och be om att få den skickad!

Ställer dom en massa dumma frågor när man vill ha ut den?
Eller säger man bara helt enkelt vad man vill och ber få den skickad och sedan inget mer.

Har aldrig bett om att få en FUP förut. Så därför jag undrar massor. Sorry!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in