Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2010-05-07, 18:31
Medlem
Tom Bradys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sotegihe
Hmm? Nu tappa du mig totalt..

Menade att eftersom i stort sett alla våldsbrott numera begås av folk med invandrarbakgrund blir det inte ens spännande längre att gå in på politisktinkorrekt.info och kolla upp GM:s bakgrund. Det är liksom självklart, tror inte någon i tråden blev förvånad att det var en kille från mellanöstern.
Citera
2010-05-07, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jojo_jojo
Det kan inte stämma att han blev sur över en ev. graviditet - för pojken var väl där i julas? Och då var ju inte BO gravid!

Finns väl mobilnät i Kurdistan, GM kan ha ringt sin far och frågat om råd. Ett inte helt onaturligt sätt att lösa problemet för en äldre kurd, är att helt enkelt slå ihjäl tjejen. Kan inte heller vara någon bonus att hon blev gravid innan ett eventuellt äktenskap.
Citera
2010-05-07, 18:33
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av morotspojken
Han är nu häktad.
http://vlt.se/nyheter/vasteras/1.825097-misstankt-begard-haktad

Citat från artikeln:

"Det finns dock inte någon ytterligare person misstänkt för brott i samband med flickans död, enligt Anders Pommer."

Läste du inte artikeln du länkade till? Han är inte häktad. Häktningsförhandling hålls i morgon lördag på Västmanlands läns tingsrätt.
Citera
2010-05-07, 18:34
Medlem
CopterNs avatar
Tycker det är väldigt intressant att både Aftonbladet samt Expressen gick ut med etnicitet överhuvudtaget samt att det hände så snabbt.
Citera
2010-05-07, 18:37
Bannlyst
Blir inte ens förvånad..

Hurfan kan man slå ihjäl en brud som dessutom är gravid med hans barn? var det så allah löste sina problem eller vartfan har dom fått det ifrån? hoppas på utvisning på alla 3 abdullah familjer.
Citera
2010-05-07, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CopterN
Tycker det är väldigt intressant att både Aftonbladet samt Expressen gick ut med etnicitet överhuvudtaget samt att det hände så snabbt.

Skriver man att det kan vara hedersrelaterat, är det svårt att undvika etnicitet. Annars hade man knappast skrivit något om ursprung.
Citera
2010-05-07, 18:39
Medlem
cynthias avatar
Citat:
Om nu mamman går ut med att det är ett hedersmord så är det svårt att förneka att mördaren inte var utrikespåverkad.

Är det inte så att I USA så hade det här varit ett dubbelmord?
Citera
2010-05-07, 18:41
Medlem
CopterNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cynthia
Om nu mamman går ut med att det är ett hedersmord så är det svårt att förneka att mördaren inte var utrikespåverkad.

Är det inte så att I USA så hade det här varit ett dubbelmord?

Jo jag tror att det enligt amerikansk lag döms så.
Citera
2010-05-07, 18:42
Medlem
Mayitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Fast jag trodde att du med "döda under rätt omständigheter" menade dråp?

Nej, ett överlagt mord utfört på ett sadistiskt sätt går utmärkt även för mig.

Klassikern är ju att om mina två barn och min flickvän blir sexmördade och snubben jag är övertygad om är skyldig kommer undan så tänds ju i alla fall idén. Någon av mina kontakter informerar mig att snubben håller sig gömd i en sommarstuga.

Vad gör jag?

Troligen åker jag dit själv - innan jag ringer polisen. Se där. Jag är helt hemma med ett överlagt mord utfört på ett sadistiskt sätt och jag skulle dessutom få hjältestatus på Flashback. Det enda som behövdes var - rätt omständigheter.

En graviditet är en sak som kan förändra livet drastiskt för de inblandade. Det ger både motiv och/eller förklaringar till våldsdåd beroende på vad som nu hänt. Det sätter enorma känslor i svall och det har jag sett hos fullvuxna polare som normalt sett är väldigt kloka människor.
Citera
2010-05-07, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
Finns väl mobilnät i Kurdistan, GM kan ha ringt sin far och frågat om råd. Ett inte helt onaturligt sätt att lösa problemet för en äldre kurd, är att helt enkelt slå ihjäl tjejen. Kan inte heller vara någon bonus att hon blev gravid innan ett eventuellt äktenskap.

Ja, visst kan han gjort det. Men nu stod det i inlägget att den enda anledningen til att kurdpappan skulle bli sur när han såg kortet i vintras, var att han visste att hon var gravid. Och det kan han inte ha vetat då!
Citera
2010-05-07, 18:44
Medlem
Tom Bradys avatar
Citat:

Ja det är skönt att vindarna verkar ha vänt en liten liten aning i alla fall. I Bapupafallet röjde de ju inget om hans bakgrund förrän hovrättsdomen var klar typ 3-4 månader efter att brottet skedde.

Hela den här grejen är hemsk av två skäl. Att ungdomar mördar varandra är någonting nytt i samhället och utvecklingen går åt helt fel håll. Den urspårade fjortiskulturen med 70-tals idéer om fri sexualitet och hetsande från rfsu:s sida att alla ska ligga med alla hela tiden börjar få allvarliga konsekvenser.
Citera
2010-05-07, 18:44
Medlem
Civilsnutens avatar
Citat:
Jo jag tror att det enligt amerikansk lag döms så.
Jovisst är det så.

"The Unborn Victims of Violence Act of 2004 (Public Law 108-212) is a United States law which recognizes a "child in utero" as a legal victim, if he or she is injured or killed during the commission of any of over 60 listed federal crimes of violence. The law defines "child in utero" as "a member of the species Homo sapiens, at any stage of development, who is carried in the womb"

http://en.wikipedia.org/wiki/Unborn_Victims_of_Violence_Act
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in