2010-05-05, 16:00
Medlem
Hallå ja! Jag började spelade in hiphopmusik under hösten 2009 & började då med de sämsta ljudkort & mick man kan köpa för pengar(går att höra resultatet på min myspace www.myspace.com/lebams
Nu är jag sugen på att uppgradera mig till en kondensatormick & snäppet vassare ljudkort. Är det någon som har förslag på vad jag kan köpa? Har tänkt mig ett pristak på 5 000 kr! Ett förslag jag fått är att köpa ljudkortet "Audiobox USB från Presonus" & mikrofonen "Se2200a från SE Electronics" Någon som vet om detta är ett bra paket?
Tacksam för svar!
/Lebams
Citera
2010-05-06, 21:27
Medlem
interventions avatar
Tjao!

Mikrofonen har jag - samma modell - och den är jävligt prisvärd tillsammans med ett litet puffskydd och rätt användning av kompressorer!
Ljudkortet däremot, varnar jag för big time! Lockades av det för nåt år sedan med att det var "det ultimata för singer/songwriters", men har knappt haft annat än strul.
Ett ljudkort jag rekommenderar är definitivt M-audio's Fast Track Ultra! Har själv själv Ultra 8R (åtta inspelningskanaler, mycket trummor) och ljudet är så jävla cleant, mysiga preamps! Du får även lättmanövrerad mjukvara med så att du kan styra det mesta på ljudkortet på datorn.

http://musikborsen.se/itempg.aspx?id=23541&artno=198419

Hoppas du hittar nåt finfint!
Citera
2010-05-07, 10:20
Medlem
Ah tack så mycket, då köper jag den micken idag. Ska berätta de som du skrivit för han som jag köper av & se om han har något annat fint ljudkort att erbjuda. Jag spelar ju in rapmusik så behöver egentligen bara 1 eller möjligtvis två ingångar, de viktigaste för mig är att de är enkelt att arbeta med & inte strular så då låter de verkligen som att jag ska lyssna på ditt råd & se mig om efter något annat!
Citera
2010-05-07, 20:49
Medlem
interventions avatar
Gör så och lycka till!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in