2010-05-05, 14:35
Medlem
kvaveberusads avatar
Erkänner allaredan från början, jag sitter för första gången i mitt liv framför en macbook.

kollade lite snabbr i manualen och där står att fn+f5 f6 ska tända bakgrundsbelysningen på tangentbordet, men icke.

Enda som händer är att en lite ruta (transparant) kommer fram

vad gör jag för fel?
Citera
2010-05-05, 14:55
Medlem
Apelsinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kvaveberusad
Erkänner allaredan från början, jag sitter för första gången i mitt liv framför en macbook.

kollade lite snabbr i manualen och där står att fn+f5 f6 ska tända bakgrundsbelysningen på tangentbordet, men icke.

Enda som händer är att en lite ruta (transparant) kommer fram

vad gör jag för fel?

Det måste vara mörkt nog för att det ska gå igång, testa att hålla handen framför webkameran och bara tryck F5/F6. Går säkert att få igång det ändå om man vill, men inget jag vet hur. Det lär i vilket fall som helst vara för att man inte ska glömma det på och då förkorta batteritiden.
Citera
2010-05-05, 15:36
Medlem
AbrahamLincolns avatar
Är det en MB så behöver du inte trycka på fn+f5 untan bara på f5 eller f6.

Och om det är för ljust ute så funkar det inte, utan som sagt, sätt fingret för vid webbkameran. Sedan så är det inte alla MB som har backlight.
Citera
2010-05-05, 16:03
Medlem
kvaveberusads avatar
som sagt jag är en novis, höll handen framför kameran och då mörknade skärmen och tangentbordet lyser

Tack ska ni ha
Citera
2010-05-10, 10:54
Medlem
Brunners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kvaveberusad
som sagt jag är en novis, höll handen framför kameran och då mörknade skärmen och tangentbordet lyser

Tack ska ni ha

Det går att ändra så att tangentbordets belysning inte är beroende på ljuset i rummet. Gå in i systeminställningar och ändra, om så önskas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in