2010-05-05, 11:31
Medlem
FourThreeOnes avatar
För 10 minuter sen flippade min dator ur totalt av okänd anledning.

Om jag hade uppe en internet ruta och scrollade så förstorades och förminskades texten istället för att scrolla upp och ner.

Minimerade jag en ruta till systemfältet så kunde jag inte klicka upp den igen och den låg "markerad" hela tiden.

Tangentbordet funkade inte alls, kunde inte skriva på msn eller i webbläsaren, tangernterna var istället genvägar till diverse andra grejer tryckte jag tex på O så fick jag upp "Open" grejen.

Det shiftade mellan svensk och engelskt tangentbord hela tiden en stund innan det slutade fungera som det skulle.

Varje gång jag skulle öppna ett nytt internet fönster så öppnades det i nya flikar istället för en ny internet ruta.

Och datorn blev allmänt seg.

En system återställning fixade detta problemet men jag undrar vad fan jag gjorde så detta problemet uppstog?.
Citera
2010-05-05, 11:58
Medlem
Unikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FourThreeOne

Om jag hade uppe en internet ruta och scrollade så förstorades och förminskades texten istället för att scrolla upp och ner.

Minimerade jag en ruta till systemfältet så kunde jag inte klicka upp den igen och den låg "markerad" hela tiden.

Tangentbordet funkade inte alls, kunde inte skriva på msn eller i webbläsaren, tangernterna var istället genvägar till diverse andra grejer tryckte jag tex på O så fick jag upp "Open" grejen.

Det shiftade mellan svensk och engelskt tangentbord hela tiden en stund innan det slutade fungera som det skulle.

Varje gång jag skulle öppna ett nytt internet fönster så öppnades det i nya flikar istället för en ny internet ruta.

En system återställning fixade detta problemet men jag undrar vad fan jag gjorde så detta problemet uppstog?.

Kollat på för mycket porr? Tankat skit?
Citera
2010-05-05, 12:03
Medlem
FourThreeOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uniko
Kollat på för mycket porr? Tankat skit?

Faktiskt inte det var därför jag blev så förvånad att det hände.
Citera
2010-05-05, 12:08
Medlem
ABZeta99s avatar
Hej!

Om du inte redan har Malwarebytes installerat, föreslår jag att du hämtar ner det (gratis) och låter det skanna din PC.

Finns här: http://download.cnet.com/Malwarebyte...=dl&tag=button
Citera
2010-05-05, 12:10
Medlem
cannaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FourThreeOne

Ditt tangentbord hängde sig av någon anledning, kanske trådlöst och dåliga batterier/dålig signal till mottagaren?

Håller du inne CTRL och scrollar så zoomar du in och ut. Håller du inne CTRL och trycker på O så öppnar du, trycker du på S så sparar du osv osv.
Citera
2010-05-05, 12:23
Bannlyst
Tanka Malwarebytes Antimalware är ett tips.
Citera
2010-05-05, 13:38
Medlem
FourThreeOnes avatar
Gjorde en full scan och hittade 2 infections.

Broken.OpenCommand
Trojan.Downloader

Tog bort dom.

Inte illa med 2 infections med tanke på att jag inte uppdaterat mitt antivirus på ungefär ett år
Senast redigerad av FourThreeOne 2010-05-05 kl. 13:38. Anledning: Stavfel
Citera
2010-05-05, 13:45
Medlem
JiNZs avatar
prova byt tangent bord. låter som din CTRL knapp har låst sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in