2010-05-05, 11:31
Medlem
FourThreeOnes avatar
Fr 10 minuter sen flippade min dator ur totalt av oknd anledning.

Om jag hade uppe en internet ruta och scrollade s frstorades och frminskades texten istllet fr att scrolla upp och ner.

Minimerade jag en ruta till systemfltet s kunde jag inte klicka upp den igen och den lg "markerad" hela tiden.

Tangentbordet funkade inte alls, kunde inte skriva p msn eller i webblsaren, tangernterna var istllet genvgar till diverse andra grejer tryckte jag tex p O s fick jag upp "Open" grejen.

Det shiftade mellan svensk och engelskt tangentbord hela tiden en stund innan det slutade fungera som det skulle.

Varje gng jag skulle ppna ett nytt internet fnster s ppnades det i nya flikar istllet fr en ny internet ruta.

Och datorn blev allmnt seg.

En system terstllning fixade detta problemet men jag undrar vad fan jag gjorde s detta problemet uppstog?.
Citera
2010-05-05, 11:58
Medlem
Unikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FourThreeOne

Om jag hade uppe en internet ruta och scrollade s frstorades och frminskades texten istllet fr att scrolla upp och ner.

Minimerade jag en ruta till systemfltet s kunde jag inte klicka upp den igen och den lg "markerad" hela tiden.

Tangentbordet funkade inte alls, kunde inte skriva p msn eller i webblsaren, tangernterna var istllet genvgar till diverse andra grejer tryckte jag tex p O s fick jag upp "Open" grejen.

Det shiftade mellan svensk och engelskt tangentbord hela tiden en stund innan det slutade fungera som det skulle.

Varje gng jag skulle ppna ett nytt internet fnster s ppnades det i nya flikar istllet fr en ny internet ruta.

En system terstllning fixade detta problemet men jag undrar vad fan jag gjorde s detta problemet uppstog?.

Kollat p fr mycket porr? Tankat skit?
Citera
2010-05-05, 12:03
Medlem
FourThreeOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uniko
Kollat p fr mycket porr? Tankat skit?

Faktiskt inte det var drfr jag blev s frvnad att det hnde.
Citera
2010-05-05, 12:08
Medlem
ABZeta99s avatar
Hej!

Om du inte redan har Malwarebytes installerat, freslr jag att du hmtar ner det (gratis) och lter det skanna din PC.

Finns hr: http://download.cnet.com/Malwarebyte...=dl&tag=button
Citera
2010-05-05, 12:10
Medlem
cannaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FourThreeOne

Ditt tangentbord hngde sig av ngon anledning, kanske trdlst och dliga batterier/dlig signal till mottagaren?

Hller du inne CTRL och scrollar s zoomar du in och ut. Hller du inne CTRL och trycker p O s ppnar du, trycker du p S s sparar du osv osv.
Citera
2010-05-05, 12:23
Bannlyst
Tanka Malwarebytes Antimalware r ett tips.
Citera
2010-05-05, 13:38
Medlem
FourThreeOnes avatar
Gjorde en full scan och hittade 2 infections.

Broken.OpenCommand
Trojan.Downloader

Tog bort dom.

Inte illa med 2 infections med tanke p att jag inte uppdaterat mitt antivirus p ungefr ett r
Senast redigerad av FourThreeOne 2010-05-05 kl. 13:38. Anledning: Stavfel
Citera
2010-05-05, 13:45
Medlem
JiNZs avatar
prova byt tangent bord. lter som din CTRL knapp har lst sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in