• 1
  • 2
2010-05-05, 09:55
Medlem
popens avatar
Fick lite inspiration till denna tråd efter jag läste en tråd om fyllekäk, där det var ett par polare som i fyllan och villan hade gått ut och nackat en höna och ätit upp som senare visade sig vara tuppen

Så det jag undrar är om ni har gjort något liknande bortsett från någon tillagad röding från fisketuren

Själv stekte jag och polaren ett par svarta guldfiskar med boppögon. Stank gammal muräna i hela lgh och smakade ännu värre....
Citera
2010-05-05, 10:03
Medlem
lillaliljas avatar
Tog gammal tårta och åt med hemmagjord skuren bearnaise
Citera
2010-05-05, 10:12
Medlem
cannaBes avatar
Mina käre styvfar äter i princip alla djur han kör på med bilen, så länge djuret inte har några sjukdomar eller blir för mosat av smällen

Har varit allt möjligt, hare, rådjur och större fåglar Han slänger in dom i bagageutrymmet och kör iväg, haha låter som värsta hillbillyn men han är faktiskt inte det..
Citera
2010-05-05, 11:08
Medlem
Tetrametyls avatar
Kalvkind fick jag smaka en gång. Gott som få med

Kalvbräss skulle jag ändå rösta på.
Citera
2010-05-05, 17:16
Medlem
Marcens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cannaBe
Mina käre styvfar äter i princip alla djur han kör på med bilen, så länge djuret inte har några sjukdomar eller blir för mosat av smällen

Har varit allt möjligt, hare, rådjur och större fåglar Han slänger in dom i bagageutrymmet och kör iväg, haha låter som värsta hillbillyn men han är faktiskt inte det..

Haha fan vad jag skratta! Creds till din styvfar!
Citera
2010-05-05, 17:30
Medlem
cannaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marcen
Haha fan vad jag skratta! Creds till din styvfar!
Ah, han är speciell
Citera
2010-05-05, 19:40
Medlem
Jag har tillagat en Sutare. Var 15 år, jag å några polare va ute å tältade vid en sjö, hade lagt ett nät där vi fick en stor sutare typ 3 kg.

Rensade och fyllde med smörbitar lite kryddor å grejjor. Slängde ner i en grop med varma stenar och väntade i 2h.

De va de äckligaste jag käkat. Typ stekt gammal disktrasa, typ den konsistensen.
Citera
2010-05-05, 21:07
Medlem
Tant_Gröns avatar
Citat:

Det låter lite som min farsa, kändes smått brutalt när man blev hämtad vid bussen och ett rådjur låg bak i bilen. Men varför inte? Hellre äta den än låta det gå till spillo.

Fast det märkligaste jag har ätit måste nog ha vara hornsimpa, det är i alla fall det fulaste.
http://www.bioresurs.uu.se/myller/sj.../hornsimpa.jpg
Alldeles knöliga och taggiga är dom. Minns att min dagmammas man sparade rommen eftersom den ansågs vara en delikatess.
Citera
2010-05-05, 21:34
Medlem
DanteAlighieris avatar
Hemmagjorda biffar...låter väl inte så jätte"sjukt". Men som en nybörjare i köket var det inte direkt en fin biff. Jag gjorde biff som var väldigt torr och stor, ungefär som att all vätska var uttömd. Sedan hade jag en hyfsat god sås till det. Så torr biff med sås...
Citera
2010-05-06, 17:41
Medlem
mutations avatar
Citat:

hahaha, det där är verkligen inte normalt kan du hälsa din gamle styvfar
Citera
2010-05-06, 19:21
Bannlyst
Gjorde idag en biff (ja den blev stor) av ca 1kg färs. Blandade i lite av det som vi hade kvar hemma. Gammalt bröd, smörgåsgurka (sån där i ättikslag), vitlök, lök, ägg och en massa kryddor. Den blev över förväntan Väldigt saftig och fin Tyvärr hade jag en aning för lite salt men annars var den kanon!
Citera
2010-05-06, 22:24
Medlem
Blåbärskungens avatar
När min far var i livet kunde vad som helst sättas fram på matbordet då han gillade att experimentera.
Vad sägs om pannbiff med en bit crabfish i varje biff, eller älgstek med konserverade persikor och vispad grädde? Han skapade också en pizza med rödlök och sardiner i tomatsås som var helt oätlig.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in