2010-05-04, 17:47
Medlem
hejsan.. städade min dator igår med damsugare för att få bort dam och annan smuts... sen när jag skulle starta datan igen så står det på skärmen.. NO SIGNAL IMPUT.. vad kan det vara fel på ??
tänkte att det kunde vara grafikkortet eftersom skärmen är helt ny. har nån nått förslag på vad man kan göra ?? och om den nu är sönder, nått grafikkort som är bra men ändå prisvärt.. TACK.
Citera
2010-05-04, 17:51
Medlem
Amagadwats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bekan
hejsan.. städade min dator igår med damsugare för att få bort dam och annan smuts... sen när jag skulle starta datan igen så står det på skärmen.. NO SIGNAL IMPUT.. vad kan det vara fel på ??
tänkte att det kunde vara grafikkortet eftersom skärmen är helt ny. har nån nått förslag på vad man kan göra ?? och om den nu är sönder, nått grafikkort som är bra men ändå prisvärt.. TACK.

Om du dammsög inuti datorn så är det mycket möjligt att det kan ha hänt. Se till så att alla kablar och dylikt sitter i ordentligt innan du funderar på att byta grafikkortet. Något kan ha hoppat snett.
Citera
2010-05-04, 18:04
Medlem
ja men det har jag gjort, höll på med att trycka in saker i 1 timme igår.. men sen har 2 nya skärmar gått sönder inom loppet av två år så kan vet vara möjligt att det är nått glapp el skit som har pajat i grafikkortet..

och sen är det väl bara grafik kortet som har med skärmen att göra eller kan det vara nått annat också ?
Citera
2010-05-04, 18:11
Medlem
Amagadwats avatar
Är inte säker, det jag har hört är grafikkortet/moderkortet och strömomväxlaren som kan påverka. Kan ha fel också
Citera
2010-05-04, 18:11
Medlem
Har du även kollat sladdarna in i skärmen? Dessa kan ju även lossnat...
Du kan ju prova att ta upp grafikkortet och sätta i det igen så att du är säker på att det sitter rätt.

Annars tycker jag du ska felsöka med att testa skärmen på en annan dator och datorn med en annan skärm.
Citera
2010-05-04, 18:24
Medlem
Dammsugning av datorn är en dödssynd. Det är klart att den går sönder.

Ta reda på vilka delar du inte förstört. Testa grejerna med/ i en annan dator.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in