2004-03-31, 15:27
Medlem
li pos avatar
Jag var ute och spankulerade i vårvärmen och drog i vanlig ordning på mig en lättare förkylning eftersom jag var för tunnt klädd. Mitt klassiska sjukdomsförlopp brukar vara:
1. Halsont ett dygn
2. Rinnande näsa ett till två dygn
3. Lite täppt, ont i huvudet, trött
4. Trött
5. Frisk

Någon som har tips på hur man tillfrisknar från främst snuvan? Helst huskurer så man slipper fippla med knarkarburkar för mycket. Halsont brukar jag för min del mildra med att ta ett vattenglas uppblandat med en till två matskedar salt och sen gurgla. Fungerar bra om man gör det rätt regelbundet. Men det är en sorts sista utväg, har man inte så ont i halsen kan det mest göra det värre.
Citera
2004-04-09, 17:53
Medlem
M2ks avatar
Huskurer mot förkylningar

Citat:
Ursprungligen postat av li po
Jag var ute och spankulerade i vårvärmen och drog i vanlig ordning på mig en lättare förkylning eftersom jag var för tunnt klädd. Mitt klassiska sjukdomsförlopp brukar vara:
1. Halsont ett dygn
2. Rinnande näsa ett till två dygn
3. Lite täppt, ont i huvudet, trött
4. Trött
5. Frisk

Någon som har tips på hur man tillfrisknar från främst snuvan? Helst huskurer så man slipper fippla med knarkarburkar för mycket. Halsont brukar jag för min del mildra med att ta ett vattenglas uppblandat med en till två matskedar salt och sen gurgla. Fungerar bra om man gör det rätt regelbundet. Men det är en sorts sista utväg, har man inte så ont i halsen kan det mest göra det värre.
Råkat ut för exakt detsamma, givetvis lagom till påskledigheten. Samma orsak, samma symptom. :mad:

Kollat i den andra 'förkylningstråden', fastnade för whiskey o vitlök. Kurering pågår... SKål!

=====================================
Egen framgång är guld värd, andras motgång heller icke att förakta
=====================================
*Håll dig till ämnet*Att man aldrig lär sig att klä sig rätt*
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här