• 1
  • 2
2010-05-05, 10:34
Medlem
P102s avatar
Hur ser lånet på din BR ut? Har du möjlighet att öka på bottenlånet så att du kan betala inkassoskulderna på ett bräde? Om du amorterar kan du kanske be banken om amoreringsfrist så att du "bara" betalar av räntorna ett tag. Snacka med banken, tro mig, de vill också att du styr upp din ekonomi och kommer tillbaka på banan så de slipper besväret med att driva in och sälja din BR.

Du verkar ju ha sjyssta föräldrar och svärföräldrar som redan har en aning om hur det ligger till. Kan du be nån av dem komma över till dig och öppna alla brev och göra en sammanställning av din ekonomi? Det låter som om du behöver nån rivig jävel a la lyxfällan som kickstartar dig. Jag tror att du kan fixa detta, du har redan tagit de första stegen och så länge du är sjysst och ärlig mot nära och kära och banken och inkasso så kommer det att gå bra! Lycka till!
Citera
2010-05-05, 12:10
Medlem
eagless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ntovbg
Tanken att sälja bostadsrätten och flytta in i en hyresrätt har jag också tänkt på men att få en hyresrätt med tanke på mina betalningsanmärkningar efter detta blir inte lätt.

Sälj inte bostadsrätten. Jag har inte läst alla inlägg så någon kanske redan varit inne på detta.

Fast egendom är bästa grunden. Tala med en "riktig" bank och försök samla ALLT hos dom så du vet din exakta månadskostnad.
Schyssta banker överser faktiskt ibland med anmärkningar men din fasta egendom är ett absolut måste.

Bygg sedan utifrån detta.
Lycka till.
Citera
2011-07-29, 20:58
Medlem
Quantics avatar
Köp inte fint (mjukt) toalettpapper, köp det torra.
Citera
2011-07-29, 21:18
Medlem
Det finns en förening som heter insolvens som kanske kan hjälpa dig om din situation verkligen är hopplös. Annars kan du ansöka om skuldsanering. Får dock intrycket att du inte tänker låta det gå så långt. Håller med de som skrivit att det troligtvis är smart att ta ett lån med bostadsrätten som säkerhet och på så sätt ta hand om inkassobolagen och kronofogden.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in