• 1
  • 2
2010-05-04, 17:47
Medlem
Identisks avatar
Hade det varit 300 000 s hade det ju varit en annan sak.
Men fr fan... 20-30 tusen r ju en skitsumma. r TS 16 r s kanske det verkar som mycket pengar. Men s fort du brjar jobba s kommer du inse att 20 papp r i princip ingenting.
Citera
2010-06-01, 20:31
Medlem
ts lter naiv och en smtta dum..

Ok, var inte sdana kommentarer du vill ha.

Men att brnna ditt namn och hamna hos fogden fr en skitsumma som 20-30tkr lter inte bra. Antagligen kommer du frlora mycket mer i lngden n de 20-30tkr som du drar in.

Du sger ocks att du r ung och att det vore bra att ha 30tkr som "ung". r det inte d nnu dummare att brnna sitt namn som "ung" och fr en jkla problem med det ena och det andra efter det?

Du fundera jvligt noga ver detta:
"och om jag i framtiden vill hva mina skulder kan jag skaffa ett jobb och betala tillbaka"

Hur vet du hur mycket din skuld blir?

Det kan vara s att du fr 30tkr, men du kan bli skyldig mngdubbelt mer i samma veva som du stter ditt namn p pappret. r det vrt att bli skyldig sg tex: 100 papp och f 30 papp i handen, dvs en frlust p 70 papp (fortfarande en skuld p 100papp).

Du tycker att 30tkr r en jvla peng, men jag misstnker att din skuld kan bli mngdubbelt strre. Hur skall du hantera det?

Du kan stlla till med riktig oreda i ditt liv nu om du inte aktar dig. Skuldsatt p ett jkla belopp medans andra lever loppan och gr fria.

Jag tycker dem som tar sms-ln och andra "snabba" krediter r blsta i huvudet, men detta tar fan priset.
Senast redigerad av Knulle 2010-06-01 kl. 20:47.
Citera
2010-06-02, 16:28
Medlem
burfogels avatar
Skuldstta sig fr 30.000? r du go i huvvet eller?

Men som svar p din frga: Nej, det r inte vrt att fucka upp framtiden fr en skitsumma.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in