ts lter naiv och en smtta dum..
Ok, var inte sdana kommentarer du vill ha.
Men att brnna ditt namn och hamna hos fogden fr en skitsumma som 20-30tkr lter inte bra. Antagligen kommer du frlora mycket mer i lngden n de 20-30tkr som du drar in.
Du sger ocks att du r ung och att det vore bra att ha 30tkr som "ung". r det inte d nnu dummare att brnna sitt namn som "ung" och fr en jkla problem med det ena och det andra efter det?
Du fundera jvligt noga ver detta:
"och om jag i framtiden vill hva mina skulder kan jag skaffa ett jobb och betala tillbaka"
Hur vet du hur mycket din skuld blir?
Det kan vara s att du fr 30tkr, men du kan bli skyldig mngdubbelt mer i samma veva som du stter ditt namn p pappret. r det vrt att bli skyldig sg tex: 100 papp och f 30 papp i handen, dvs en frlust p 70 papp (fortfarande en skuld p 100papp).
Du tycker att 30tkr r en jvla peng, men jag misstnker att din skuld kan bli mngdubbelt strre. Hur skall du hantera det?
Du kan stlla till med riktig oreda i ditt liv nu om du inte aktar dig. Skuldsatt p ett jkla belopp medans andra lever loppan och gr fria.
Jag tycker dem som tar sms-ln och andra "snabba" krediter r blsta i huvudet, men detta tar fan priset.
Senast redigerad av Knulle 2010-06-01 kl. 20:47.