2010-05-04, 12:33
Medlem
cochabambas avatar
Ni här som har rent namn men i stort behov av pengar, låt oss säga så här du får ett erbjudande , du bränner ditt namn , och får 20 000-30 000 i handen med detsamma. Allt i allt tar det högst en dag. Jag har personligen funderat mycket på detta och tänker mig så här, jag är ung, behöver pengar nu, och om jag i framtiden vill häva mina skulder kan jag skaffa ett jobb och betala tillbaka , eftersom det tar ett tag innan jag hamnar hos kronofogden. Tänkte höra om någon annan än mig tänker likadant?
Snälla,snälla , vill inte få kommentarer , fan vad dum du är och du vet att, det blir så och så. Håll er till ämnet alltså, hade du bränt ditt namn för 20000-30000 i handen?
Citera
2010-05-04, 12:36
Medlem
cdxz11s avatar
Kanske om jag vore mongolid.
Citera
2010-05-04, 12:38
Medlem
Skaffa ett jobb nu istället.
Citera
2010-05-04, 12:42
Medlem
cochabambas avatar
jag vet att det innte är världens smartaste grej, men om man behöver 30 000 i handen direkt så är nog detta den bästa lösningen, dessutom finns det ingen risk, har flera kompisar som gjort det.
Citera
2010-05-04, 12:43
Medlem
OneBrAiNers avatar
Alla har sitt pris heter det. Tycker TS verkligen att det är värt att bränna sig för 20k? Hur mycket skulder handlar det om som du ska ta på dig?
Citera
2010-05-04, 12:48
Medlem
Varför sådan brådska med att få 30 000 kr?
Citera
2010-05-04, 12:57
Medlem
20-30k är så otroligt lite pengar.
Speciellt som du lär drabbas av mångdubbelt större skulder som sen kommer att växa med tiden.
Har man överhuvudtaget några planer på att leva ett ordnat liv inom de närmsta 10-15 åren så är det en riktigt dum idé.
Behöver man 20-30k och inte kan få ett vanligt banklån så är väl iofs risken att man redan är rätt snett ute.
Citera
2010-05-04, 13:01
Medlem
cochabambas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 99popcorn
20-30k är så otroligt lite pengar.
Speciellt som du lär drabbas av mångdubbelt större skulder som sen kommer att växa med tiden.
Har man överhuvudtaget några planer på att leva ett ordnat liv inom de närmsta 10-15 åren så är det en riktigt dum idé.
Behöver man 20-30k och inte kan få ett vanligt banklån så är väl iofs risken att man redan är rätt snett ute.
precis, jag har haft olika sorters problem innan och när nu jag nu fått detta erbjudandet att tjäna 30000 på en gång i handen tycker jag faktiskt det är värt det,
Citera
2010-05-04, 13:10
Medlem
trobots avatar
Vad är problemet? Har du en pistol mot huvvet så gör det, om du inte kan få hjälp av banken tex. Du kommer ångra dig hursomhelst
Citera
2010-05-04, 13:55
Medlem
naganof2s avatar
du kommer ångra dig starkt när du sitter där framför ett skrivbord och ansöker om lägenhet/lån/abbonemang osv och blir nekad och du känner dig som en värdelös luffare . det kan jag lova dig !
Citera
2010-05-04, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cochabamba
men om man behöver 30 000 i handen direkt så är nog detta den bästa lösningen

Vad är det du behöver pengarna till?

Säger du festa, tv, bil, resa eller nått annat skitoviktigt så är du riktigt dum.

Det finns massvis med bättre alternativ, särskilt med tanke på att de där 30.000 lär växa rätt rejält om det landar hos kk.
Citera
2010-05-04, 14:58
Medlem
I.Doda.Korpofagers.Sallskaps avatar
30k låter ju otroligt lite.

Som sagt det är ju syftet med pengarna som avgör värdet, handlar det om nöjen är det knappast värt det.

Enda jag kan komma på nu som motiverar något liknande är om du skall fly landet och starta upp ett projekt som generar tillräckligt med pengar som håller dig levande.

Bor du kvar i Sverige är det ju knappast värt att få stor del av din lön utmätt oas vad du jobbar med.

Sen att bränna ditt namn får du gärna utveckla, handlar det om att bara ta en jävla massa smslån, köpa platt-tv:s på kredit och sälja?
Stå målvakt för någon skit någon annan tänkt göra?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in