2010-05-04, 00:09
Medlem
KryddAs avatar
Hej, en kompis och jag diskuterade hur man lättast förklarade symbolen/smilyn "^^" som är väl använd både i sms och på internet bland ungdomar och vissa äldre.

Jag själv förstår ju vad för "känsla" den förmedlar, men finner det svårt att sätta ett ord på det. Det närmaste jag kommer är "le/flina med ögonen". Hur skulle ni beskriva det? Detta har satt sig i min hjärna och jag kan inte släppa det.

En bild på fenomenet: http://www.math.nyu.edu/~campbelm/quizzes/meepquiz/ash.jpg

Mvh
Citera
2010-05-04, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KryddA
Hej, en kompis och jag diskuterade hur man lättast förklarade symbolen/smilyn "^^" som är väl använd både i sms och på internet bland ungdomar och vissa äldre.

Jag själv förstår ju vad för "känsla" den förmedlar, men finner det svårt att sätta ett ord på det. Det närmaste jag kommer är "le/flina med ögonen". Hur skulle ni beskriva det? Detta har satt sig i min hjärna och jag kan inte släppa det.

En bild på fenomenet: http://www.math.nyu.edu/~campbelm/quizzes/meepquiz/ash.jpg

Mvh

Småle.
Citera
2010-05-04, 00:15
Medlem
Jag har alltid tolkat den som att man vickar på ögonbrynen.
Citera
2010-05-04, 00:16
Medlem
Glad och nöjd.
Citera
2010-05-04, 00:26
Medlem
WorkingClassBoys avatar
Typ busigt glad eller nått åt de hållet. Finns ju massor med smilys som man inte kan sätta ordet på vad dom betyder man bara vet om man är av internet-generationen.
Citera
2010-05-04, 00:28
Medlem
Snyggs avatar
Vet inte varför, men jag tänker på nån pokémon. Kan vara jigglypuff...

edit: jaha, det var ash på din bild också
Senast redigerad av Snygg 2010-05-04 kl. 00:31.
Citera
2010-05-04, 00:37
Bannlyst
Den här ?

Lite ''jag är en spjuver och skämtar till det lite nu'' över den va?
Citera
2010-05-04, 00:43
Medlem
KryddAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Balltazzar
Den här ?

Lite ''jag är en spjuver och skämtar till det lite nu'' över den va?

Tycker den där smilyn du visa är lite mer "elak", "nasty" och"rackartyg-aktig" än "^^". Är jag ensam om detta?

Såg att någon tänkte på vickande ögonbryn, så ser jag det inte alls - har vi alla olika uppfattning om denna symbol?!
Citera
2010-05-04, 08:35
Moderator
Pojken med guldbyxornas avatar
Kikna?
Citera
2010-05-04, 18:23
Medlem
Salamans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KryddA
Tycker den där smilyn du visa är lite mer "elak", "nasty" och"rackartyg-aktig" än "^^". Är jag ensam om detta?

Såg att någon tänkte på vickande ögonbryn, så ser jag det inte alls - har vi alla olika uppfattning om denna symbol?!

Håller med dig. Själv tycker jag att "^^" betyder "glad och nöjd".

betyder något helt annat. Den kan användas om man har gjort något rackartyg eller föreslår något smått elak som man egentligen inte menar eller tänker göra.
Citera
2010-05-04, 18:25
Medlem
smides avatar
Jag tolkar den som ett mys-fnitter av något slag.
Citera
2010-05-04, 18:30
Medlem
pooboxxxs avatar
Tihi ^^
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto