2010-05-03, 23:51
Medlem
The BlaBlas avatar
Har den macbook pro.. O jag får inget ljud på mina avi plus något annat namn på något format.. Är väldigt dåligt på mac helt ny. vad gör jag kära FB:are
Citera
2010-05-03, 23:54
Medlem
Fissionballss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The BlaBla
Har den macbook pro.. O jag får inget ljud på mina avi plus något annat namn på något format.. Är väldigt dåligt på mac helt ny. vad gör jag kära FB:are

Laddar ner VLC?
Citera
2010-05-04, 00:00
Medlem
The BlaBlas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fissionballs
Laddar ner VLC?

låter säker skumt, men jag kör vlc. Har haft det tidigare på min PC. Jag kan ett inte på min iphone som remote(har köpta varianten)..

MEn får inget ljud via vlc. ALLA andra fabrikat fungerar, även på Pc, Men ej mac
Citera
2010-05-04, 00:30
Medlem
Citat:
låter säker skumt, men jag kör vlc. Har haft det tidigare på min PC. Jag kan ett inte på min iphone som remote(har köpta varianten)..

MEn får inget ljud via vlc. ALLA andra fabrikat fungerar, även på Pc, Men ej mac

Börja med att formulera dig på ett vettigt sätt, vad har din iPhone och remote med saken att göra?

Är det endast vissa format eller är det allt, även tex. mp3?
Gäller det alla program?
Citera
2010-05-04, 00:43
Medlem
systems avatar
Ladda hem Perian och Flip4Mac. Med dessa så funkar så gott som alla filmer i QuickTime.
Citera
2010-05-06, 20:05
Medlem
The BlaBlas avatar
Vettigt sätt, vad vill du? Och VAD är det DU inte fattar med min fråga?

Jag kan ej få fram mitt film/musik bibliotek i iphone för jag har ett Hänglås på sidan av datorns namn i vlc iphone.
Den säger att jag måste öppna fjärrstyrningen på macens vlc. När jag trycker på knappen connect från datorn verkar det om om att den är låst, jag kan alltså inte komma in i datorn via iphone . Men jag ser datorn o mitt nätverk o kan där ifrån hämta o lägga in filer på datorn. Men min lur o vlc verkar inte synca.
Har någon annan stött på liknande problem?

Ang ljudet, jag hör inte ljudet på avi filer, jag har en avi decoder installerad på datorn.
Obs jag är jätte ny med mac så jag kan inte så mkt. Men ni som kör mac, vilka videouppspelnings program använder ni?

Citat:
Ursprungligen postat av Rixton
Börja med att formulera dig på ett vettigt sätt, vad har din iPhone och remote med saken att göra?

Är det endast vissa format eller är det allt, även tex. mp3?
Gäller det alla program?
Citera
2010-05-06, 20:10
Medlem
Citat:

Allt?

Du har redan fått VLC, Perian och Flip4Mac rekomenderade, har du testat med de programmen?
Vill du spela upp filerna på datorn eller på iphone?
Citera
2010-05-06, 20:11
Medlem
Hispers avatar
Citat:

Jag kan ej få fram mitt film/musik bibliotek i iphone för jag har ett Hänglås på sidan av datorns namn i vlc iphone.
Den säger att jag måste öppna fjärrstyrningen på macens vlc. När jag trycker på knappen connect från datorn verkar det om om att den är låst, jag kan alltså inte komma in i datorn via iphone . Men jag ser datorn o mitt nätverk o kan där ifrån hämta o lägga in filer på datorn. Men min lur o vlc verkar inte synca.
Har någon annan stött på liknande problem?

Ang ljudet, jag hör inte ljudet på avi filer, jag har en avi decoder installerad på datorn.
Obs jag är jätte ny med mac så jag kan inte så mkt. Men ni som kör mac, vilka videouppspelnings program använder ni?

Vi kör de i regel de program som redan nämnts, VLC och Quicktime.

PS! Ditt sätt att formulera dig är svårt att tyda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in