• 1
  • 2
2010-05-03, 23:14
Medlem
Ahruons avatar
Vem är egentligen denna historiker och rojalist, som börjat synas uppklädd i media väldigt mycket på senare tid?

Det jag kunnat googla mig fram är att han är besatt av 1700-talet. Bla gick han ofta i 1700-talskläder till klassfester när han var yngre. Han har dessutom sedan 15-årsåldern lett stadsvandringar i Gamla stan i Stockholm, och givit ut två böcker om vardagslivet respektive hovlivet under just 1700-talet.

Han kallar sig själv historiker, men har nog ingen akademisk utbildning.

Någon som vet något mer?

Här har vi en bild på honom i 1700-talskläder http://upload.wikimedia.org/wikipedi...egan_et_al.jpg
Senast redigerad av Ahruon 2010-05-03 kl. 23:18.
Citera
2010-05-03, 23:20
Bannlyst
Jag gillar honom skarpt! Han verkar bildad och ledde ett mycket bra inslag i go' kväll. Men visst verkar han lite egen
Citera
2010-05-03, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ahruon
Vem är egentligen denna historiker och rojalist, som börjat synas uppklädd i media väldigt mycket på senare tid?

Det jag kunnat googla mig fram är att han är besatt av 1700-talet. Bla gick han ofta i 1700-talskläder till klassfester när han var yngre. Han har dessutom sedan 15-årsåldern lett stadsvandringar i Gamla stan i Stockholm, och givit ut två böcker om vardagslivet respektive hovlivet under just 1700-talet.

Han kallar sig själv historiker, men har nog ingen akademisk utbildning.

Någon som vet något mer?

Här har vi en bild på honom i 1700-talskläder http://upload.wikimedia.org/wikipedi...egan_et_al.jpg
Han är halvirländare, så det verkar lite konstigt att han är rojalist, för mer republikanskt folkslag finns väl inte på denna jord?

Historiker är f.ö. mig veterligen ingen skyddad titel så oavsett utbildning får man kalla sig för det.
Citera
2010-05-03, 23:26
Medlem
Ahruons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Han är halvirländare, så det verkar lite konstigt att han är rojalist, för mer republikanskt folkslag finns väl inte på denna jord?

Historiker är f.ö. mig veterligen ingen skyddad titel så oavsett utbildning får man kalla sig för det.

Visst är det så, även om de som kallar sig historiker ofta brukar ha en akademisk examen i ämnet. Det vore dock intressant och veta om han är utbildad, för kunnig är han i alla fall.
Citera
2010-05-03, 23:48
Medlem
Citat:
Visst är det så, även om de som kallar sig historiker ofta brukar ha en akademisk examen i ämnet. Det vore dock intressant och veta om han är utbildad, för kunnig är han i alla fall.
Är han inte utbildad kan han vara självlärd. Finns många personligheter på TV som inte har formell högre utbildning, alternativt som inte fullföljd den. B.la Kattis Ahlström, Robert Ashberg, Claes Elfsberg, Josefin Crafoord, Gry Forsell, Hans Crispin, Filip Hammar etc.
Citera
2010-05-04, 00:02
Medlem
Ahruons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Är han inte utbildad kan han vara självlärd. Finns många personligheter på TV som inte har formell högre utbildning, alternativt som inte fullföljd den. B.la Kattis Ahlström, Robert Ashberg, Claes Elfsberg, Josefin Crafoord, Gry Forsell, Hans Crispin, Filip Hammar etc.

Ja? Vart vill du komma?
Citera
2010-05-04, 01:54
Medlem
Ari.Golds avatar
Verkar vara helskön!

Sen att irländare är republikaner... Mja, klart de är anti-kungliga då enda alternativet är den engelska kronan.

Skulle någon återskapa de irländska kungarna så ser jag det inte som nån omöjlighet att ombilda IRA till IR(oyal)A. :P
Citera
2010-05-04, 09:44
Medlem
Citat:
Ja? Vart vill du komma?
Att det inte på något sätt är ett krav att vara utbildad för att kunna göra karriär inom SVT och någon av de andra kanalerna. Om O'Regan är outbildad så är han mao. i gott sällskap.
Citera
2010-05-04, 10:39
Medlem
snurreskvätts avatar
Han är riktigt skön tycker jag.
Kul med folk som verkligen hittat sin grej och älskar det dom gör.
Vår tids Herman.

Har sett honom en gång, han var rätt kort. Bra skvaller va
Citera
2010-05-04, 10:56
Medlem
1SHOT1KILLs avatar
Bra du startade tråden för jag glömde. Jag gillar honom inte.

Han verkar så tillgjord och lismande på TV. Såg honom på vi i femman och sen har det ju inte gått att missa honom och jag som knappt tittar på dumburken.

Min gayometer har gett utslag dessutom.
Citera
2010-05-04, 10:58
Medlem
JumpingJacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1SHOT1KILL
Bra du startade tråden för jag glömde. Jag gillar honom inte.

Han verkar så tillgjord och lismande på TV. Såg honom på vi i femman och sen har det ju inte gått att missa honom och jag som knappt tittar på dumburken.

Min gayometer har gett utslag dessutom.

Min också, men han har faktiskt flickvän. Han spelar också i något säckpipeband eller något i den stilen. Ett sånt där alla har kilt på sig och är med på olika tävlingar med marcherande band, vet inte vad det kallas.
Citera
2010-05-04, 11:05
Medlem
1SHOT1KILLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JumpingJack
Min också, men han har faktiskt flickvän. Han spelar också i något säckpipeband eller något i den stilen. Ett sånt där alla har kilt på sig och är med på olika tävlingar med marcherande band, vet inte vad det kallas.

Skulle det där sista göra honom mer eller mindre gay?

Kanske var det PRIDE du tänkte på?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in