Azrael är grymt duktig på vapen..
"zang fu" är ....jag avböjer att kommentera tror jag..
1: .22 kalibers pistoler med fast pipa är lättast att dämpa och få bra resultat med(dämpningen alltså)..
2:jag skulle vilja påstå att lägger man priset mellan 4-10.000 så är man hemma..men när det gäller svarta vapen är variationerna stora...en knarkare som behöver en fix säljer till ett helt annat pris än en som egentligen inte behöver..ljuddämpare gör du själv, eller köper i de flesta europeiska länder..speciellt Finland..
3.som AZ sa..det finns ingen anledning att lägga 60.000 på en PSG-1, när du kan köpa ett gammalt mauser för några hundringar...80% av alla skjutningar av militära prickskyttar(USA, vietnam)sker under 200 meter, och i städerna är 100 meter långt..både JFK och Martin luther King sköts på under 100 meter.
4. Personliga kontakter..., ha klart för dig att miljöerna är sletna gränder,knarkare,porrklubbar, och så vidare..INTE 5-stjärniga hotell med snygga brudar, och porsche som tjänstebil..
Killen som sköt dragan var skuldsatt, flera "hits" i Sverige har varit interna knark/obetalda skulder historier... med den typen av klientel i rollistan.
5. har läst om en obetald knarkskuld som slutade i överlagt mord pga den...skulden var 40.000
sen går det uppåt..en tidningsartikel påstod att ett kontrakt på en av våra kvinnliga politiker låg ute och skulle betala 2 miljoner om jag inte minns fel..(Fan tro´t),, kontraktet är ännu inte uppfyllt så jag misstänker det var en kvällstidningslögn...
6.Knarkhandlare, egna företagare som tjänar tillräckligt på det, Biker-grupperingar, Svartsjuka psykfall..
7. inte en jävla aning..finns nog en hel del människor som skulle vilja ha och kunna genomföra ett kontrakt...men inte så många kunder som har pengarna, vågar, eller kan lita på eller hitta en mekaniker..
Vänligen notera att mina uppgifter är sammanställda efter studium av repotage och händelser under ca 10 års tid...jag är på INGET sätt själv någon tuffing..
Boktips:
Har tyvärr packat ned mina böcker eftersom jag nyss flyttat och bara skall bo där jag nu är i ett halvår, så jag vet inte författare och sånt till 100% men;
Contract killer(interview with a ?):
Beskriver en amerikan "tony the greek" som knarkar, lever rövare, och tar en hel del människor av daga..golar på maffian, och lever idag i isolering...
Grymt bra!! (man inser det dumma i att börja knarka) hävdar att han tog livet av Hoffa, och vet var han är begravd!
"the death dealer´s manual"
Av Bradley j Steiner.
..har en del intressant info, men man får sålla en hel del..
"professional killers"
Burt rapp.
skitbok, tråkig att läsa..ingen intressant info..
"Hitman, a manual for the independent contractor"
Rex Feral
Ganska bra bok, och enkel/lättfattlig...En idiot mördade några i USA efter att ha läst denna bok, varefter ett hundratal böcker blev "Bannade" (paladin och loompanics slutade sälja dom)denna bok och "the death dealer´s manual" var bland dom..
Finns en hel del intressanta (nåja) böcker om de Israeliska mordaktionerna i Europa på 70-talet också...sök på nätet!
Samt "Murder Inc" i USA:s Maffia..