• 1
  • 2
2010-05-03, 19:00
Medlem
headnods avatar
Vad i helvete är det här? Ser ut som något en mellanstadie-elev har skrivit?
Det är ju i DD som är en hyfsat känd tidning.

Misstänker något lurt med länken, kanske jag som är dum... men kolla denna skräpartikel.

http://www.dalademokraten.se/Article..._DD760.dbp.asp
Citera
2010-05-06, 03:19
Medlem
Pestens avatar
Är det inte den tidningen som gråsossen och hobbykommunisten Göran Greider är chefredaktör på? Kommunistblaskor håller väl sällan hög klass. haha - fattarni?!
Citera
2010-05-06, 06:56
Medlem
fluff995s avatar
Var nog fan något av det sämsta jag läst. Har inte en aning om vad nyheten eller vinkeln i artikeln är. Notera att artikeln ligger under vinjetten "nyheter" också. Kan inte hända mycket i dalarna...

Hur hittade du artikeln?
Citera
2010-05-06, 09:21
Medlem
mishimas avatar
Det var inget vidare.

En annan sak, jag avskyr när tidningar lägger in söklänkar på vissa ord i en artikel. De är bara i vägen när man läser.
Citera
2010-05-06, 09:35
Medlem
Kläppskogs avatar
Det verkar som att godkänd grundskoleutbildning inte är något anställningskrav hos någon av tidningarna i Dalarna. Tyckte du att det där var illa så rekommenderar jag valfri artikel i Dalarnas Tidningar. Nedlusade med stavfel och andra språkliga övertramp.
Mailar man och påpekar det så får man inget svar. Skriver man en syrlig kommentar till någon av deras nätartiklar blir den omedelbart bortplockad.
Citera
2010-05-06, 10:31
Medlem
Gabriel Knights avatar
Den som skrivit det är troligen bara praktikant på tidningen och inget att hetsa upp sig över.
Jag har en kompis som läser till journalist i Umeå som sa att tidningarna tar in en massa praktikanter nu under våren eftersom det ingår i utbildningen. Han och några av hans studiekompisar skulle praktisera på VT i några veckor och förmodligen är den som skrivit artikeln ni retar upp er på borta från tidningen och tillbaka i skolbänken om några veckor och allt återgår till det normala igen.
Citera
2010-05-06, 10:37
Medlem
Kläppskogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Den som skrivit det är troligen bara praktikant på tidningen och inget att hetsa upp sig över.
Jag har en kompis som läser till journalist i Umeå som sa att tidningarna tar in en massa praktikanter nu under våren eftersom det ingår i utbildningen.
Men om man läser till journalist, varför är man inte intresserad av att lära sig svenska?
Citera
2010-05-06, 13:17
Medlem
fluff995s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Jag har en kompis som läser till journalist i Umeå som sa att tidningarna tar in en massa praktikanter nu under våren eftersom det ingår i utbildningen. Han och några av hans studiekompisar skulle praktisera på VT i några veckor och förmodligen är den som skrivit artikeln ni retar upp er på borta från tidningen och tillbaka i skolbänken om några veckor och allt återgår till det normala igen.

Nej det är han inte. Hittade namnet Roland Engvall kopplat till Dalademokraten på följande länk (sök på "roland" så hittar ni honom på sidan.) daterad till 2007:

http://medlem.spray.se/jaaaaa/NyheterLiggandeHonor.html

Samt så tidigt som 2003 på denna länk:

http://medlem.spray.se/jaaaaa/NyheterLiggandeHonor.html

Och seriöst, det är klart han inte är praktikant. Hur många 20+are heter "Roland"? Nej, han är antingen fastanställd eller sporadiskt förekommande frilansare på tidningen. Och en jäkla dålig journalist, uppenbarligen.
Citera
2010-05-06, 14:07
Medlem
Jakebonds avatar
Lite snabbt googlande visar att denna Roland Engvall är en tidigare DD-medarbetare som jobbat som lokalredaktör i Hedemora med ett intresse för smalfilm.
Han verkar ha gått i pension, men tydligen fortsätter att han frilansa lite för tidningen. Frågan är dock varför, bra var han ju icke.
Citera
2010-05-06, 15:33
Medlem
Ringblommas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jakebond
Lite snabbt googlande visar att denna Roland Engvall är en tidigare DD-medarbetare som jobbat som lokalredaktör i Hedemora med ett intresse för smalfilm.
Han verkar ha gått i pension, men tydligen fortsätter att han frilansa lite för tidningen. Frågan är dock varför, bra var han ju icke.

Billig?
Citera
2010-05-06, 17:06
Medlem
happyjoys avatar
Han lyckas få till ett schysst syftningsfel redan i första meningen. Starkt jobbat!
Citera
2010-05-07, 23:05
Medlem
shotguns avatar
Jag roade mig med att copy/pasta artikeln in i ett word-dokument, för att sedan köra stavningskontrollen.. Fick rätt många röda och gröna underlinings.
Som tidigare sagts i tråden - lågvattenmärke t.o.m för DD...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in