Tänkte be lite råd om argumentera. Tyvärr är det så att jag suger på argumentera och hamnar i situationer där folk bara skrattar åt mig eftersom jag kan inte slå tillbaka...
Jag vill fråga om någon känner till några hemsidor , podcast, online kurser där man kan lära sig argumentera ?
Jag föreslår att du försöker få tag i boken Argumentationsanalys av Björnsson m fl. Den används, eller åtminstone har använts, på grundkurser i filosofi och kan kanske vara lite knepig om innehållet är helt nytt för dig. Men den är pedagogisk och man får ordentliga förklaringar, genomgångar och texter att öva sig på.
Tänkte be lite råd om argumentera. Tyvärr är det så att jag suger på argumentera och hamnar i situationer där folk bara skrattar åt mig eftersom jag kan inte slå tillbaka...
Jag vill fråga om någon känner till några hemsidor , podcast, online kurser där man kan lära sig argumentera ?
PS : har redan googlat, hittat massa skit.
Först och främst kan du utöka dit ordförråd.
Sen är det helt enkelt träning som återstår, antingen irl eller på nätet. Bara det är riktiga situtioner, så ska du se att det kommer
Retorik var ett ombigatoriskt ämne i gamla Grekland - Sokrates till ex argumenterade genom att ställa frågor. Skulle tro att det finns en del seriösa böcker i ämnet.
Retorik var ett ombigatoriskt ämne i gamla Grekland - Sokrates till ex argumenterade genom att ställa frågor. Skulle tro att det finns en del seriösa böcker i ämnet.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!