• 1
  • 2
2010-05-04, 17:03
Medlem
DanteAlighieris avatar
Den lär bli väldigt krispig och god. Go for it!
Citera
2010-05-04, 17:30
Medlem
AquaRegias avatar
Lägg den på aluminiumfolie eller något så fungerar det nog alldeles utmärkt.
Citera
2010-05-04, 19:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AdamNilsson
Vi testade detta när vi var ute o grilla för två veckor sedan, den första la vi på medan det fortfarande brann o den blev bränd direkt, den andra vi la på blev lite bränd undertill innan den var varm rakt igenom och vi bestämde oss för att vända på den, vilket inte var så lyckat eftersom osten smälte..

Detta inlägg illustrerar så jävla väl hur förbannat korkad man måste vara för att ens komma på idén att grilla en Billypizza.

För samma jävla pengar som det kostar att köpa en engångsgrill och två billysar får du liksom en riktig pizza på närmsta pizzeria. Så varför?
Ska du tvunget grilla får du ett paket korv och en påse bröd eller en halv fläskfilé för samma pris som för två billysar.
Citera
2010-05-04, 22:24
Medlem
HyVlarNPoWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teknosolv
Någon som har prövat det? Skulle vara väldigt kul att veta om någon redan har prövat, annars kommer jag göra det inom snar framtid.

MvH
teknosolv

Har provat och den blev bränd på botten och kall på ovansidan
Citera
2010-05-04, 22:27
Medlem
BenAsslicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Talibankocken
Detta inlägg illustrerar så jävla väl hur förbannat korkad man måste vara för att ens komma på idén att grilla en Billypizza.

För samma jävla pengar som det kostar att köpa en engångsgrill och två billysar får du liksom en riktig pizza på närmsta pizzeria. Så varför?
Ska du tvunget grilla får du ett paket korv och en påse bröd eller en halv fläskfilé för samma pris som för två billysar.

Kan tänka mig att dom funtar att ha det på festival eller liknande där snabbmats-affärer inte finns i närheten.

Men jag skulle också köra på grillkorv, bra mycket händigare än pizzan, både på grillnings-stadiet och när du ska äta (för har du inte papptallrikar lär pizzan vara en motherfucker att äta med handen).
Citera
2010-05-04, 23:35
Medlem
Ralph Wiggums avatar
Blir perfekt om du virar in den i aluminiumfolie och vänder några gånger. Har provat.
Citera
2010-05-05, 00:34
Medlem
pajasos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ralph Wiggum
Blir perfekt om du virar in den i aluminiumfolie och vänder några gånger. Har provat.

Det här tror jag mest på, alternativt ha någon form av grillgaller med handtag, stoppa pizzan mellan 2 sånna och hålla ovanför grillen en stund, vända osv, kanske funkar? I dunno.
Citera
2010-05-06, 01:02
Medlem
gör en inbakad pizza!!Eller vik villys dubbel.borde funka!
Citera
2010-09-22, 14:47
Bannlyst
enkel lösning : tärna en billys pan pizza, gör en spett av den sen grilla och voila
Citera
2012-04-02, 22:57
Medlem
Billys Panpizza - Jorå dessa har man ätit några gånger men dem är kanske inte någon direkt höjdare enligt mig. Ni får ungefär vad ni betalar för om ni köper dessa. Visst. Det är bra att testa sig fram på något som inte kostar så mycket och sedan slå till på något som kostar lite mer men också är godare.
Redan när jag läste på första sidan trodde jag också mest på Aluminiumpapper / aluminiumfolie som det egentligen kallas. Har dock inte testat detta men kanske provar med en hamburgare nu under våren eller sommaren
Citera
2012-04-03, 09:53
Medlem
Lostinasias avatar
Haha

Det later lite som fiskpinnar i brodrosten eller att varma en burk ravioli pa elementet under natten.

Beratta hur det gick...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in