2010-05-03, 12:10
Medlem
Tjelsis avatar
Hej. Jag tror att jag hamnat i ett hypomant tillstånd. (Jag är bipolär)
Just nu har jag stilnoct som sömnmedicin men det hjälper inte längre, trots att jag tar utöver rekomenderad dos från min läkare. Vad ska jag göra? Tidigare har jag haft atarax, propavan, lergigan och theralen) Nu äter jag stilnoct och stesolid tillsammans för att lugna ned mig inför sömnen men det fungerar föga.

Jag skulle vilja ha någon lista med sömnmedicin som är starkare än stilnoct och som fungerar bra, som jag kan be om att få från min läkare.

Tack.
Citera
2010-05-03, 12:11
Medlem
AtroCiouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjelsi
Just nu har jag stilnoct som sömnmedicin men det hjälper inte längre, trots att jag tar utöver rekomenderad dos från min läkare. Vad ska jag göra? Tidigare har jag haft atarax, propavan, lergigan och theralen) Nu äter jag stilnoct och stesolid tillsammans för att lugna ned mig inför sömnen men det fungerar föga.

Jag skulle vilja ha någon lista med sömnmedicin som är starkare än stilnoct och som fungerar bra, som jag kan be om att få från min läkare.

Tack.

Jag tror det bästa är att helt enkelt diskutera detta med din läkare. Hellre det än att sitta här på ett forum fullt med drognissar utan utbildning inom detta ämne.
Läkaren finns där för att hjälpa dig, inte stjälpa. Var ärlig.
Citera
2010-05-03, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjelsi

Tack.

Problemet med all sömnmedicin är att tar du den varje dag slutar den verka.
Du måste skaffa dig någon form av rutin som inkluderar uppehåll i medicineringen, tex aldrig ta på helger.
Citera
2010-05-03, 19:04
Medlem
Tjelsis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AtroCious
Jag tror det bästa är att helt enkelt diskutera detta med din läkare. Hellre det än att sitta här på ett forum fullt med drognissar utan utbildning inom detta ämne.
Läkaren finns där för att hjälpa dig, inte stjälpa. Var ärlig.

Självklart ska jag ta upp det med min läkare, men jag undrar vad folk har för erfarenheter av andra sömtabletter...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in