2010-05-03, 11:06
Medlem
tengilforlifes avatar
Efter att min It-tekniker installerade om min skoldator så försvinner alla mina program jag installerar så fort jag stänger av datorn. Program såsom spotify,mina kalender &msn m.m.

Vet ni hur man kan bli av med problemet?! Börjar bli fruktansvärt irriterande. Alla inställningar försvinner också, bakrundsbild och sånt.
Citera
2010-05-03, 11:17
Medlem
warszawas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tengilforlife
Efter att min It-tekniker installerade om min skoldator så försvinner alla mina program jag installerar så fort jag stänger av datorn. Program såsom spotify,mina kalender &msn m.m.

Vet ni hur man kan bli av med problemet?! Börjar bli fruktansvärt irriterande. Alla inställningar försvinner också, bakrundsbild och sånt.

Det låter som att din skolas "it-tekniker" installerat ett safety card på din dator. Hör efter med "it-teknikern" vad han gjort egentligen och förklara att det försvårar dina studier (höhö) om det är så att han faktiskt gjort det.
Citera
2010-05-03, 11:24
Medlem
tengilforlifes avatar
Dock så verkar det som att han har gjort "den här inställningen" på alla nyinstallerade datorer. Jag snackade med några klasskompisar. Som drabbats av samma problem.

Kan man fixa det själv? Finns det något lätt sätt att ta bort det?
Citera
2010-05-03, 12:18
Medlem
cannaBes avatar
Har du otur så är det styrt via GPO och då är det inte så mycket du kan göra åt saken.
Citera
2010-05-03, 13:44
Medlem
tengilforlifes avatar
Det var visst jätte lätt. JAg lämnade bara in datorn, det var fixat på 2min.

Kan dock inte ladda ner vissa program nu, msn och Opera webbläsare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in