2010-05-02, 21:36
Medlem
Cassandraas avatar
Hejsan

Ena datorn har 10.6.3 och den andra Windows 7 Ultimate, allts en Mac och en PC, kan jag skapa en mapp i ntverket (vi kr trdlst) dr jag kan dela ut filmer som de p windows-datorn kan se?

Kram
Citera
2010-05-02, 21:51
Medlem
tzjs avatar
Japp.

Jag kr filmer p min Macbook P som ligger p min PC. Inga problem.
Citera
2010-05-02, 21:52
Medlem
systems avatar
Systeminstllningar > Delning > Fildelning > Alternativ > Dela filer och mappar med SMB
Citera
2010-05-04, 05:52
Medlem
Cassandraas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av system
Systeminstllningar > Delning > Fildelning > Alternativ > Dela filer och mappar med SMB

Tack
Citera
2010-10-25, 17:51
Medlem
zieballs avatar
var hittar man sen w7 datorn i macen? , sorry jag skriver lite late men har jtte mkt problem med det
Citera
2010-10-25, 18:05
Medlem
tzjs avatar
felposten frn helvetet.

EDIT:
Tryck Command och K. Anslut genom att skriva: smb://"datornamnet"
Senast redigerad av tzj 2010-10-25 kl. 18:45.
Citera
2010-10-25, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tzj
Efter att du installerat windows 7 med hjlp av boot camp, s hller du du nere "alt"-knappen nr du startar datorn. D fr du upp tv hrddiskar och kan dr vlja att starta windows 7.

Om du installerar Parallells eller VM Ware Fusion behver du inte starta om datorn fr att kra windows 7.
Fast nu frgade han ju inte om BootCamp

Citat:
Ursprungligen postat av zieball
var hittar man sen w7 datorn i macen? , sorry jag skriver lite late men har jtte mkt problem med det

Ska du dela ut mappar frn Windows eller frn OSX? Fr i brjan lt det som att du ville dela ut p OSX, men nu tvrtom.

Kolla under Finder/Delat, annars fr du ansluta med via Finder/G/Anslut till server
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in