Citat:
Ursprungligen postat av Nezan
Skit är det, skiktröntgen ska göras dock, inget är bättre ännu trot hästdoser man kortison.
Och hör och häpna jag är inte ens sjukskriben fast jag har typ ledsyn på höger öga nu.
Inga svar finns helt enkelt, jag mår rent ut sagt fan av kortisonen som är hög som fan och som jag hört inte ä nåt man äter i längden.
Jag håler ju hårt för att det ska ändra sig, jag vill inte dö nu.
Det värsta på sitt vis är att de inte ens tycker synen och det andra är gott nog att sjukskriva mig, alltså jag ser inte en människa ansikte på 3 meter med högerögat, jag kan inte åka hoj och skjuta som är mina intressen då antingen ser jag inget och med MC så har jag perifieseende totalt värdelöst, så även när jag går måste kahg vända rejält på huvudet så vänsterögat ser.
Särskilt i soligt väder är jag värdelös.
Ibland måste jag hålla för högerögat för att se text som på ett sånt här forum.
Ok nu tycker jag synd om mig själv många har långt sämre.
Jag har redan väldigt lågt värde för mig själv iom min ångest och panikångest..........
Röntgen låter ju som en jättebra idé!
Vad gäller sjukskrivningen. Blir du sjukare av att arbeta, eller är du förhindrad att utföra ditt arbete av förlamningen? För det är ju de enda två kriterierna som är relevanta för sjukskrivningen, inte hur du mår av att vara förlamad. Man kan ju vara 100% arbetsför och blind på ena ögat.
"I längden" när det kommer till medicinering är inte nån vecka eller två, utan snarare år. Så du har inte ätit medicin speciellt länge i sammanhanget. Hurvida man ens blir hög av kortizon vette tusan.
Ditt synproblem kan ge ganska mycket av det du upplever som hög/påverkad, eftersom du inte anpassat dig till det ännu.
Tycker inte du ska ta ut allt negativt i förskott. Det här är inte ett konstant tillstånd (troligtvis) och det har heller inte pågått speciellt länge. Däremot kan jag ju absolut tänka mig att det är bra mycket mer skrämmande än 2 veckors influensa eller nått mer bekant obehag där man VET utgången och att det snart är över.
Se fram emot röntgen! Den kommer säkert ge bättre svar