Citat:
Ursprungligen postat av Schoko
Även jag har haft ansiktsförlamning för 5 år sen. Höger sida, kunde inte stänga ögat, röra på ögonbryn, rynka på pannan, röra munnen. Har inte haft det sedan dess men har ofta ont i huvudet som kommer från höger sida. Undrar om det kan ha nåt samband?
Hade varit till tandläkaren och fått en kraftig bedövning som jag inte tyckte släppte. Då trodde jag att det var tandläkaren som gjort mig förlamad. Nu så här i efterhand vet jag ännu inte vad det var, kanske borelia, nån nerv som slutade fungera.
Det släppte efter cirka 10 dagar.
Jag har också haft en ansiktförlamning, var precis som för dig höger sida av ansiktet som var lamt. Var någon nerv runt käken som hade kommit i kläm, kommer dock inte ihåg vilken det var...
Åkte till sjukan och fick en rätt snabb undersökning om man jämför med andra i tråden, ingen rötgen alls...
Har själv inga större men av förlamningen dock, ibland känns det lite obehagligt runt käken, men inget som stör direkt. Tog kanske en vecka innan jag kunde käka som folk igen, men läkningen gick tydligen rätt mycket snabbare än läkarna trodde, var helt okej en 1-1,5 månad efter när det var dags för läkarna att kolla hur läkningen gick.