2010-05-02, 16:07
Medlem
Köpte en 500GB WD och installerade den efter bokens beskrivning. Nu kan den inte hitta den alls när jag försöker köra in installationen. Det går inte att hitta den helt enkelt. Sätter jag däremot in min gamla hårddisk via USB så ploppar den upp som ett valbart alternativ (där f.ö OS:et redan är installerat). Där ifrån kan jag köra den men däremot när jag går in på "om datorn" så står det att min 500GB:are är installerad men kommer inte upp som hårddisk. Jag har verkligen dubbelkollat allt men det verkar inte som om den hittar den. Har också felkört hårdvaran men hittar inget.

Råd?
Citera
2010-05-02, 16:30
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tridnod
Köpte en 500GB WD och installerade den efter bokens beskrivning. Nu kan den inte hitta den alls när jag försöker köra in installationen. Det går inte att hitta den helt enkelt. Sätter jag däremot in min gamla hårddisk via USB så ploppar den upp som ett valbart alternativ (där f.ö OS:et redan är installerat). Där ifrån kan jag köra den men däremot när jag går in på "om datorn" så står det att min 500GB:are är installerad men kommer inte upp som hårddisk. Jag har verkligen dubbelkollat allt men det verkar inte som om den hittar den. Har också felkört hårdvaran men hittar inget.

Råd?

Har du testat om det fungerar på någon annan dator? Hade själv samma problem för någon vecka sedan, fick byta till en ny hårddisk då den jag köpt kraschade. Några frågor till, har du satt på hårddisken? Har du satt i USB-kabeln i datorn? Dumma frågor, men vi gör alla misstag, du kanske bara glömt göra dessa enkla steg..
Citera
2010-05-02, 17:00
Medlem
soers avatar
Hur är disken formaterad?

Så som det hela borde gå till är:
1. Installera hårddisken i datorn rent fysiskt
2. Boota från OS X-skivan (din medföljande installations-DVD med OS X)
3. Formatera hårddisken med Skivverktyg
4. Installera OS X

Var någonstans är det du kör fast?
Senast redigerad av soer 2010-05-02 kl. 17:03.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in