2004-03-30, 11:29
Medlem
aurvang_s avatar
När jag var sist hos min psykriatriker sa hon att jag inte behövd komma till henne mer, eftersom hon har hittat en medicin som funkar för mig. Och att när jag behövde mer så skulle min husläkare kunde skriva ut mer när det behövdes.
Nu till min fråga.
Kan jag säga till honom att jag har en viss medicin, men att min psy. sa att jag även kunde använda Stesolid t.ex. Även om detta inte är sant.
Kan han se vad min psy. har ordinerat?? Eller är det bara att ljuga på??

Citera
2004-03-31, 11:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av aurvang_
När jag var sist hos min psykriatriker sa hon att jag inte behövd komma till henne mer, eftersom hon har hittat en medicin som funkar för mig. Och att när jag behövde mer så skulle min husläkare kunde skriva ut mer när det behövdes.
Nu till min fråga.
Kan jag säga till honom att jag har en viss medicin, men att min psy. sa att jag även kunde använda Stesolid t.ex. Även om detta inte är sant.

Fungerar inte den medicinen som din psykiatriker tycker att du verkar må bra av, eller varför vill du ha stesolid?
Citera
2004-03-31, 11:47
Medlem
H.E.L.s avatar
Citat:
Nu till min fråga.

Vad för medicin fick du ut nu? En del är ju långtidsverkande som t ex zoloft, anafranil mm. Dock inte Stesolid som är till för ångest och panikattacker. Inget att rekommendera att ta dagligen. Jävligt beroendeframkallande.
Citera
2004-03-31, 12:52
Medlem
aurvang_s avatar
Jag fick citolapram.
Men jag spänner mig när jag ska lägga mig. Och Stess är skönt att ta då b.la.
Jag vet att det är beroendeframkallande men det är ju de flesta läkemedel...

Citera
2004-03-31, 13:22
Medlem
H.E.L.s avatar
Citat:
Jag fick citolapram.
Men jag spänner mig när jag ska lägga mig. Och Stess är skönt att ta då b.la.
Jag vet att det är beroendeframkallande men det är ju de flesta läkemedel...

imovane borde väl räcka. funkar kanon för mig. Haft ett helvete o somna innan. Haft panikångest o fick det alltid vid sängdags. Blev till slut rädd för att gå o lägga mig.
Citera
2004-03-31, 14:11
Medlem
aurvang_s avatar
Jag fick Stlnoct 4 ggr utskrivet, men det var ju på tok för farligt att använda för mycket, tyckte 3 läkare. Jag har uttryckligen sagt at jag inte kan somna, men med Stilnoct kan jag. Jag har inga som helst abstinens av dem, men jag kan inte somna i normal tid utan. Att ingen låter mig få vad jag vill ha...

:mad:
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in