• 2
  • 3
2010-05-02, 22:18
Medlem
Mindstormers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManWithD_
Som någon annan redan nämnt så är bastu ett ställe där man kan få nya vänner, låter ganska flummigt att man ska sitta i ett rum och svettas, men faktume att jag lärt känna en hel del folk åtminstone i småställen genom att träna på gym/basta, det brukar börja med kallprat eller en inledande fråga om man ska ösa på lite vatten, och utvecklas lätt om man känner att man klickar.

Har väl kanske träffat 3-4 olika personer som innan dess varit helt okända för mig.

Du nämner att du är intresserad av fotografi, det kanske du kan använda till din fördel, om du söker dig till ställen med sevärdheter och ser andra som gör samma sak, jag är också väldigt intresserad av fotografier och grafisk formgivning, men att försöka diskutera det med folk som inte förstår sig på artisterier är fan svårt.

It takes an artist to know one, är vad jag tror. Nu vet jag inte hur saker ligger till i just Stockholm när det gäller sevärdheter, hänger själv i en förort (Norrort) och här finns det med lite tur typ, ett gammalt träd som man kan ta en bild av, men kan tänka mig att det finns mycke mer sevärdheter i just Stockholm.

Det ligger kanske lite i det du säger i slutet...
Citera
2010-05-08, 17:51
Medlem
Sanktuss avatar
Jadu, bästa sättet är nog fritidsaktiviteter/pubar/nattklubb/kompisars kompisar :/

Hoppas det går bra för dig
Citera
2010-05-08, 19:30
Medlem
MatildaLundgrens avatar
TS, säg till om du vill hitta på något så kommer jag.
Citera
2010-05-09, 04:11
Medlem
Feynmans avatar
Läser inte samma inriktning som TS men tydligen samma ämnen och är i exakt samma situation
Citera
2010-05-09, 20:50
Medlem
theunits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoWex
Stockholm är svårt. Folk tittar ju på en som om man vore både våldtäktsman och barnamördare bara man råkar låta sitt knä glida över och nudda deras på bussen/pendel/tunnelbanan.
På stan stirrar de ner i marken och småspringer. Svårt att få kontakt med stockholmare tyvärr..
Du. Okej att folk är stressade i stan, i agree. Men jag som sitter en timme på bussen på väg till stan o sen hem, har INGEN lust att bli inklämd i fönstret av en fet jävla gubbe eller tant eller ännu värre en stinkande sådan så det kanske finns anledningar till varför folk blänger när de tränger in sig och lägger sin arm över min på bussen.

Ett hett tips till TS är att låta bli att röka på busshållsplatserna. Inte för att jag vet om du gör det, men om mina blickar kunde mörda skulle jag kunna gräva en massgrav för alla egotrippade fascistiska rökarjävlar som tvingar på mig passiv rökning när jag dels är allergisk och dels kan utveckla astma. Men inte fan bryr dem sig om det, så länge de får förgifta sina lungor o kropp och hjärna. BLÄ. Ja, jag vet, vi Sthlmare är verkligen otrevliga.
Citera
2010-05-09, 22:19
Medlem
Kristallkronans avatar
Det är ganska svårt att träffa vänner i Sthlm faktiskt. Gå på krogen och kallprata med folk är förmodligen det bästa. Har fungerat ett par gånger för min del iallafall.
Citera
2010-05-10, 09:25
Medlem
Men vänta nu, du pluggar ju? Bor du i korridor och allt det där så ska väl det där med att träffa folk inte vara problematiskt för fem öre?

Så nu får du förklara:

-Bor du inte med andra som pluggar?
-Går du inte på gemensamma sociala aktiviteter?
-Ordnar du inga fester eller andra aktiviteter?

Ser fram emot svar.
Citera
2011-06-04, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrOaiki
Stokholm är oerhört mycket lättare än någon annan stad i Sverige. Medan man i småstäder ofta är uppdelad i gäng och par, så består Stockholm av en hel del singlar som alla bygger ut sin bekantskapskrets genom misslyckade dejter.

Bästa svaret!
Kommer själv från en liten små(skit)stad och där är det exakt som du skriver med gäng och par.
Sen stämmer det så bra med att man bygger ut sin bekantskapskrets genom misslyckade dejter . Min Bekanskapskrets bara växer och växer haha .
Citera
2011-06-04, 20:36
Medlem
det borde vara lättare om man pluggar tycker jag. jag flyttade till sthlm för att jobba och dom jag jobbar med är typ lite äldre än jag så det är inte så att jag brukar umgås med dom efter jobbet eller så. så det är himla svårt att träffa nya personer när man inte känner någon annan här.
Citera
2011-06-04, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BoWex
Stockholm är svårt. Folk tittar ju på en som om man vore både våldtäktsman och barnamördare bara man råkar låta sitt knä glida över och nudda deras på bussen/pendel/tunnelbanan.
På stan stirrar de ner i marken och småspringer. Svårt att få kontakt med stockholmare tyvärr..

Jag bor och är uppväxt på Södermalm, vill påstå att du har helt rätt, men kom ihåg att allt detta försvinner när folk är fulla. Så mitt tips till TS är att sätta sig på Snaps/Medis Kök & Bar eller något för då jävlar pratar folk!

/Bengan
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in