2010-05-01, 22:42
Medlem
denargetysks avatar
Det är fan svårt att träffa nya polare när man kommit upp lite i åldern..har du inga kursare du kan hänga på och göra nåt med? Just ställen eller aktiviteter för att träffa nya vänner har jag verkligen ingen aning tyvärr..
Citera
2010-05-01, 22:45
Medlem
Mindstormers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av denargetysk
Det är fan svårt att träffa nya polare när man kommit upp lite i åldern..har du inga kursare du kan hänga på och göra nåt med? Just ställen eller aktiviteter för att träffa nya vänner har jag verkligen ingen aning tyvärr..

Ibland blir det väl att man hittar på något med polare, exempelvis tentapubar m.m. Får la helt enkelt va lite mera på!
Citera
2010-05-01, 22:47
Medlem
denargetysks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mindstormer
Ibland blir det väl att man hittar på något med polare, exempelvis tentapubar m.m. Får la helt enkelt va lite mera på!
Jag tror det är en bra öppning iallfall..jag upplever oss stockholmare väldigt lätt att få kontakt med och sociala i allmännhet däremot lite svårare att komma in på djupet möjligtvis.
Citera
2010-05-01, 22:50
Medlem
Mindstormers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av denargetysk
Jag tror det är en bra öppning iallfall..jag upplever oss stockholmare väldigt lätt att få kontakt med och sociala i allmännhet däremot lite svårare att komma in på djupet möjligtvis.

Okej, skulle ju vara roligt att ha folk och snacka skit med ibland om du förstår vad jag menar...

Kanske ska försöka söka ett jobb också...
Citera
2010-05-01, 22:58
Medlem
Sök efter likasinnade på internet i stockholms området. Har funkat bra ^^
Citera
2010-05-02, 00:48
Medlem
Försök bli polare med någon som går samma kurs(er), den personen lär ju ha kontaktnät?
Bor du inne i city eller något förort?
Citera
2010-05-02, 01:01
Medlem
jag tycker bastun är ett bra ställe att börja prata med folk. Dra och simma litegrann, sen söla runt i bastun och prata med grapparna
Citera
2010-05-02, 01:34
Medlem
Sumsarrs avatar
Börja träna -> träningspartner -> utekvällar -> tjejer -> ligga -> win
Citera
2010-05-02, 13:21
Medlem
Du gjorde en liten tabbe som började plugga i stockholm, du borde ha börjat i uppsala eller någon annan stor studentstad, då hade du nog haft gott om vänner idag. De flesta som pluggar här i stockholm har bott här hela sitt liv och har inget större behov av att träffa nytt folk. Inte för att det är omöjligt att skaffa nya polare här i stockholm, men det är nog mycket lättare att göra det i en riktig studentstad.
Citera
2010-05-02, 13:35
Medlem
Krogen?
Citera
2010-05-02, 14:21
Medlem
Mr Mojo Risin's avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Streetsweeper
Du gjorde en liten tabbe som började plugga i stockholm, du borde ha börjat i uppsala eller någon annan stor studentstad, då hade du nog haft gott om vänner idag. De flesta som pluggar här i stockholm har bott här hela sitt liv och har inget större behov av att träffa nytt folk. Inte för att det är omöjligt att skaffa nya polare här i stockholm, men det är nog mycket lättare att göra det i en riktig studentstad.
Ligger en hel del sanning i detta, men det är ingalunda kört för det. Det finns fortfarande många många som flyttar till Stockholm för att plugga och är i samma situation som TS.
Citera
2010-05-02, 17:34
Medlem
ManWithD_s avatar
Som någon annan redan nämnt så är bastu ett ställe där man kan få nya vänner, låter ganska flummigt att man ska sitta i ett rum och svettas, men faktume att jag lärt känna en hel del folk åtminstone i småställen genom att träna på gym/basta, det brukar börja med kallprat eller en inledande fråga om man ska ösa på lite vatten, och utvecklas lätt om man känner att man klickar.

Har väl kanske träffat 3-4 olika personer som innan dess varit helt okända för mig.

Du nämner att du är intresserad av fotografi, det kanske du kan använda till din fördel, om du söker dig till ställen med sevärdheter och ser andra som gör samma sak, jag är också väldigt intresserad av fotografier och grafisk formgivning, men att försöka diskutera det med folk som inte förstår sig på artisterier är fan svårt.

It takes an artist to know one, är vad jag tror. Nu vet jag inte hur saker ligger till i just Stockholm när det gäller sevärdheter, hänger själv i en förort (Norrort) och här finns det med lite tur typ, ett gammalt träd som man kan ta en bild av, men kan tänka mig att det finns mycke mer sevärdheter i just Stockholm.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in