• 1
  • 2
2010-05-01, 21:48
Bannlyst
http://www.expert.se/product/product.aspx?id=5120229 är den bra eller? min far har precis köpt den och får hem den nästa vecka, vad jag läste om info så var den bra, på prisjakt fick den 10/10 på 4 omdömen.

Dock sugen på att köpa en själv dock på 12 mån avbetalning.

Vad tycker ni?
Citera
2010-05-01, 21:53
Medlem
Petesamprass avatar
är det inte lika bra att ha en projektor vid den storleken?
Citera
2010-05-01, 22:40
Medlem
Har lite svårt för det namnet LG = Lucky Goldstar.
Sen om det är bra eller inte vet jag inte, men priset verkar lite högt om man nu jämför
med andra varumärken som t.ex. Pioneer, Philips m.fl.
Citera
2010-05-01, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pojken2
Sen om det är bra eller inte vet jag inte, men priset verkar lite högt om man nu jämför

Ska väl vara en av de mest prisvärda plasmorna som finns (speciellt i 60"). Lucky Goldstar försvann som beteckning i början på 90-talet. Pioneer tillverkar inga plasmor längre och Philips är värdelösa. Topp 3-märkena är: LG Panasonic Samsung.
Citera
2010-05-03, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henrik21
Ska väl vara en av de mest prisvärda plasmorna som finns (speciellt i 60"). Lucky Goldstar försvann som beteckning i början på 90-talet. Pioneer tillverkar inga plasmor längre och Philips är värdelösa. Topp 3-märkena är: LG Panasonic Samsung.

Att säga att Philips är värdelösa kunde inte vara mer fel. Dom är en av dom bättre tillverkarna.
Däremot är deras priser höga så vanligtvis erbjuder andra tillverkare mer bildyta för pengarna vilket gör det svårt för Philips. Men mer bildyta innebär inte bättre kvalitet.
Citera
2010-05-04, 07:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elac
Att säga att Philips är värdelösa kunde inte vara mer fel. Dom är en av dom bättre tillverkarna.
Däremot är deras priser höga så vanligtvis erbjuder andra tillverkare mer bildyta för pengarna vilket gör det svårt för Philips. Men mer bildyta innebär inte bättre kvalitet.

Antar att du pratar om Philips LCD-TV nu, plasmor har de inte en chans mot andra tillverkare. LCD är de säkert bra på, men den tekniken har ju sådana brister att den inte är värd att titta mot. 52" Philips LCD eller 60" PK550N, skillnad i pris ca 15000. Eller om du vill vara mer premium, en 50" Viera V20, skillnad 8000. LCD som är sämre kostar betydligt mer. (Sen att Philips ser ut som jag vet inte vad. )
Citera
2010-05-04, 07:59
Medlem
gammgubbes avatar
Man får vad man betalar för och om jag får den för SEK 24 som pixmania just nu annonserar den för lovar jag att inte klaga!
Citera
2010-05-04, 08:33
Medlem
HerrMoros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gammgubbe
Man får vad man betalar för och om jag får den för SEK 24 som pixmania just nu annonserar den för lovar jag att inte klaga!
Du glömde länken. http://www.pixmania.se/se/se/5518418...-60pk550n.html
Citera
2010-05-04, 08:56
Medlem
PvtRalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pojken2

Står inte LG för Life's Good? Jag har för mig det...
Citera
2010-05-04, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PvtRalle
Står inte LG för Life's Good? Jag har för mig det...

Det stod för Lucky Goldstar tidigare, men det verkar som att vissa lever kvar i det förgångna. Sen att man nämner Philips i samma mening som Pioneer.

Varför lägga mer pengar på en sämre TV, vilket var vad de som förespråkar LED/LCD gjort.
Citera
2010-05-04, 11:55
Medlem
Det är en mycket bra tv.
Föregångaren PS8000 var länge den populäraste tv apparaten på prisjakt.
Fruktansvärt bra bild. Det enda problemet är att den fortfarande verkar lida av lite ghosting men kan man leva med det så är det helt klart det mest prisvärda köpet nu. Spöar alla skräp led apparater.
Vill man ha bäst bild är det fortfarande plasma som gäller enligt alla experter (inte försäljarna på elgiganten).
Citera
2010-05-04, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henrik21
Antar att du pratar om Philips LCD-TV nu, plasmor har de inte en chans mot andra tillverkare. LCD är de säkert bra på, men den tekniken har ju sådana brister att den inte är värd att titta mot. 52" Philips LCD eller 60" PK550N, skillnad i pris ca 15000. Eller om du vill vara mer premium, en 50" Viera V20, skillnad 8000. LCD som är sämre kostar betydligt mer. (Sen att Philips ser ut som jag vet inte vad. )

LCD har på många punkter gått om plasman iom den nya "riktiga" LED-tekniken.
Kontrasten är väl det enda som skulle kunna hålla plasman över och det är knappt värt att nämna.
Plasma kan ibland ha en fördel när det kommer till filmtittande men även det försprånget knappar LCD in på.

Tillbaka till skolbänken för det gäller att hänga med.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in