2015-04-22, 23:34
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isildurrrr
Flashback blir extremt tråkigt om allt ska anpassas för de med Aspergers.
Hört talas om att ironi inte alltid funkar på internet? Just därför kan man t ex ta användning av symboler, citationstecken osv för att undvika missförstånd.
Inte helt lätt alltid att veta om personen är dum, korkad eller bara "ironisk". Alla kan inte konsten att nå fram med sin ironi och då faller det hela bara platt. Mottagaren behöver således inte ha Aspergers bara för att personen misslyckas med sitt budskap.

Det finns en massa naiva och korkade människor på Flashback och jag önskar verkligen att de alla var ironiska i sina uttalanden. Tyvärr så är det inte alltid fallet. Sen finns det ju även de som i efterhand skyller på att de var "ironiska" eftersom de inte vill erkänna sin egen dumhet...
Citera
2015-04-23, 09:12
Medlem
Jag var ironisk. Ja, kanske hade kunnat förtydliga det lite mer. Det jag skrev är sånt som han har sagt själv i Farmen. Inget av det har kunnat styrkas dock.
Senast redigerad av CaseyRyback 2015-04-23 kl. 09:15.
Citera
2015-04-23, 09:56
Medlem
Uncle Dukes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Hört talas om att ironi inte alltid funkar på internet? Just därför kan man t ex ta användning av symboler, citationstecken osv för att undvika missförstånd.
Inte helt lätt alltid att veta om personen är dum, korkad eller bara "ironisk". Alla kan inte konsten att nå fram med sin ironi och då faller det hela bara platt. Mottagaren behöver således inte ha Aspergers bara för att personen misslyckas med sitt budskap.

Det finns en massa naiva och korkade människor på Flashback och jag önskar verkligen att de alla var ironiska i sina uttalanden. Tyvärr så är det inte alltid fallet. Sen finns det ju även de som i efterhand skyller på att de var "ironiska" eftersom de inte vill erkänna sin egen dumhet...

Lugna ner dig! Jag stör mig enormt på t ex ironiska tidningskrönikor som förstör hela skämtet genom att klämma in ett "OBS! Texten är skriven med ironi". Lika jävla trist och faktiskt respektlöst mot läsaren är det att besudla ironin med "symboler, citationstecken osv för att undvika missförstånd". Lite ska man väl kunna kräva av läsaren också. Visst, ibland är ironi otydlig och man behöver inte vara dum eller autistisk för att missa den, men det är väl inte hela världen att råka ta en ironisk replik på allvar någon gång?
Citera
2015-04-23, 10:13
Medlem
Kul som faan egentligen - i Farmen var han värsta kaxballen
men IRL klarar han inte ett skit - inte ens att upprätthålla ett
riktigt arbete eller bo i egen lägenhet o sköta elementära saker,
dvs klarar inte ens att upprätthålla ett normalt enkelt liv.

Kul som fan för de andra i farmen som han kastat skit på o kaxat över
Citera
2015-04-23, 10:37
Medlem
ColaKexs avatar
För den som är intresserad så finns det nu en video på youtube där alla Sebastians scener finns ihopklippta från hans första framträdande på farmen 2003

https://www.youtube.com/watch?v=t74AbHOurx4
Citera
2015-04-23, 12:47
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uncle Duke
Lugna ner dig! Jag stör mig enormt på t ex ironiska tidningskrönikor som förstör hela skämtet genom att klämma in ett "OBS! Texten är skriven med ironi". Lika jävla trist och faktiskt respektlöst mot läsaren är det att besudla ironin med "symboler, citationstecken osv för att undvika missförstånd". Lite ska man väl kunna kräva av läsaren också. Visst, ibland är ironi otydlig och man behöver inte vara dum eller autistisk för att missa den, men det är väl inte hela världen att råka ta en ironisk replik på allvar någon gång?

Jag är lugn.
Jag har inte sagt att man behöver vara övertydlig alltid bara det att ironin faller platt om inte budskapet går fram. Om rätt många missförstår som i det här fallet så kan man ju knappast säga att det var särskilt lyckat.

Citat:
Ursprungligen postat av CaseyRyback
Jag var ironisk. Ja, kanske hade kunnat förtydliga det lite mer. Det jag skrev är sånt som han har sagt själv i Farmen. Inget av det har kunnat styrkas dock.
Ok
Citera
2015-04-23, 12:51
Medlem
Lostworlds avatar
Det är ju en sak OM han jobbat utomlands och där använt sig av en fejkad titel. Kanske lättare att komma undan med det där om kontrollsystem saknas osv. Saken blir dock annorlunda när han kallar sig psykoterapeut i Sverige eftersom det är en skyddad titel och jag undrar fortfarande om det aldrig gjordes någon research från TV4's sida eftersom de lät honom använda den titeln i programmet. Eller var han bara anställd som "skådespelare" och därmed var det skitsamma vad han kallade sig osv?

Sebastin Dawkins menar att han bara spelat en roll på farmen.
- Jag är mig själv men jag överdriver i många situationer. Tyvärr kunde inte alla deltagare se det, säger han.
Varför spelade du en roll?
- För att göra bra tv.
Har du lyckats?
- Tydligen. Om tittarskaran ökar med 300 000 sedan jag kom med så förtjänar jag en Oscar.
Men som psykoterapeut, kan du förstå att du fick vissa av deltagarna att må väldigt dåligt?
- Jag har förståelse för det. Men folk måste förstå att jag är ju ingen vanlig Svensson. Jag har ett arabiskt temprament och när jag sedan hamnar på en farm med ett gäng svenskar så blir det lätt kontroverser.
http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/article10443991.ab
Citera
2015-04-29, 19:18
Medlem
Ska ha levt som prostituerad. Första kund när han var 7 år.

http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/tv/article10375267.ab
Citera
2015-05-20, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ColaKex
För den som är intresserad så finns det nu en video på youtube där alla Sebastians scener finns ihopklippta från hans första framträdande på farmen 2003

https://www.youtube.com/watch?v=t74AbHOurx4
Underbar! Har sett den flera gånger redan!

Orkar någon göra samma sak för Farmen Afrika? Finns ju 4-5 klipp ute, men dock inte med samtliga scener.
Citera
2015-05-24, 16:08
Medlem
Mjorharns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crasch
Underbar! Har sett den flera gånger redan!

Orkar någon göra samma sak för Farmen Afrika? Finns ju 4-5 klipp ute, men dock inte med samtliga scener.

På TV4 Play finns ju samtliga episoder av Farmen Afrika och därmed alla scener med Mr.Dawkins..
http://www.tv4play.se/s%C3%B6k?utf8=%E2%9C%93&q=farmen+afrika&button=
Så vill du se precis alla scener med Mr.Dawkins så är det del 37-43 som gäller, då ingen har lagt upp samtliga scener på Youtube ännu.
Citera
2015-07-08, 14:07
Medlem
Admiral Krags avatar
Humorklassikern
http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/tv/article10469523.ab
Varför lades åtalet ner, snabbare än trosorna åkte av?
Citera
2015-07-12, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Admiral Krag
Humorklassikern
http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/tv/article10469523.ab
Varför lades åtalet ner, snabbare än trosorna åkte av?

Dawkins kommentar av händelseförloppet:

- Jag hade röven i ansiktet och såg hennes fula käringtrosor, hon hade ju inte ens string. Plötsligt ser jag mig själv utifrån hur jag drar av trosorna och ser två skinkor. Jag var som i trans.

Slutsats: Frida är entledigad!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in