2015-04-21, 10:13
Medlem
ColaKexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geigerzehler
Men läs vad det står i tråden. Han bor ju på någon typ av gruppboende påstås det.

Frågan är hur han hinner med jobbet som chefsterapeut i Marocko och det ideella arbetet med gatubarn i Brasilien samtidigt som han är stationerad i Malmö. Han har många järn i elden helt klart. Eller har han helt enkelt gett upp karriären för att bo på gruppboendet?

Var för lat för att plöja igenom tråden....och med den anledningen ursäktade jag mig i förväg ifall jag ställde om samma frågor som redan besvarats. Men tack för svaret iaf! Då fick jag svar på mina frågor

Sebastian är med andra ord en notorisk mytoman som lever i sin egen lilla fantasivärld.
Citera
2015-04-22, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Det har han inte alls, möjligen i hans egna lilla fantasivärld. Dom ändå resorna han gör nuförtiden är dom ca 250 metrarna mellan vårdboendet vid Slussen till någon kvartersbutik på Värnhemstorget.

Är han chef på ett vårdboende nu?
Citera
2015-04-22, 11:49
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CaseyRyback
Chef?
Han är vårdtagare på ett hem för personer med psykiska problem/depressioner.
Citera
2015-04-22, 12:28
Medlem
emma80s avatar
Citat:
Chef?

Han bor på ett boende, han har god man o.s.v. Precis som föregående personer är inne på och som det har skrivits upprepade gånger i tråden.
Citera
2015-04-22, 12:51
Medlem
Giggsys avatar
Klart att han entledigade chefen.
Citera
2015-04-22, 14:50
Medlem
Jag tror han skulle passa som chef. Dels på grund av sin utbildning (Psykoterapeut). Är han socionom i grunden? Idén med enskilda samtal som han införde på Farmen är god. Han har ledaregenskaper och är bra på att ta människor. Han mår dock psykiskt dåligt för tillfället och då får man respektera det.

https://www.youtube.com/watch?v=_dja5LNiZIY

Vilken resa han har gjort. Från att ha arbetat som chefsterapeut i Marocko och socialt arbete med gatubarn i Brasilien till att bli inlagd på vårdhem i Malmö. Krya på dig, Sebbe! Aldrig för sent att komma tillbaka.
Senast redigerad av CaseyRyback 2015-04-22 kl. 15:07.
Citera
2015-04-22, 17:04
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ja. Han har bott och arbetat som chefsterapeut i Marocko.
Citat:
Jag tror han skulle passa som chef. Dels på grund av sin utbildning (Psykoterapeut). Är han socionom i grunden? Idén med enskilda samtal som han införde på Farmen är god. Han har ledaregenskaper och är bra på att ta människor. Han mår dock psykiskt dåligt för tillfället och då får man respektera det.

https://www.youtube.com/watch?v=_dja5LNiZIY

Vilken resa han har gjort. Från att ha arbetat som chefsterapeut i Marocko och socialt arbete med gatubarn i Brasilien till att bli inlagd på vårdhem i Malmö. Krya på dig, Sebbe! Aldrig för sent att komma tillbaka.

Han har inte gjort någon "resa" överhuvudtaget. Det finns inga som helst belägg för att Sebastian någonsin har vare sig utbildat sig till psykoterapeut eller arbetat som det.
Ej heller att han har bott/arbetat i Marocko eller i Brasilien.
Han är mytoman och kan säga precis vad som helst, dvs trovärdigheten är noll.
Psykoterapeut är en skyddad yrkestitel och det är olagligt att använda sig av den titeln om man inte är legitimerad. Det man kan ifrågasätta är om TV4 inte gjorde någon research innan de lät Sebastian använda sig av den titeln i tv.

Bland kommentarerna till det här klippet https://www.youtube.com/watch?v=NA_uIm_a8w8 kan man däremot läsa att han gått en undersköterskeutbildning (oklart om den slutförts) samt jobbat som musiklärare i Helsingborg men fått sparken för att han - vilken överraskning - ljugit om sina meriter.
Känns som om dessa kommentarer ligger betydligt närmare sanningen än Sebastians egna uttalanden.
Citera
2015-04-22, 17:26
Medlem
emma80s avatar
Citat:
Jag tror han skulle passa som chef. Dels på grund av sin utbildning (Psykoterapeut). Är han socionom i grunden?

Vilken resa han har gjort. Från att ha arbetat som chefsterapeut i Marocko och socialt arbete med gatubarn i Brasilien till att bli inlagd på vårdhem i Malmö.
Har du några som helst konkreta bevis eller belägg för dessa påståenden? Eftersom du verkar så insatt i hans liv och så säker på din sak, menar jag.

Eller det är bara saker som snappats upp i tråden av någon som säger sig ha hört det från honom på Facebook och sedan har det blivit en slags kröna av det hela?

Är det någon som vet något konkret alls? Och då menar jag att det finns kopia på examensbevis, trovärdiga länkar där det i alla fall nämns, bilder från alla dessa påstådda resor och arbeten utomlands, o.s.v.

Jag får känslan av att Dawkins bara trollar folk eller har haft dessa utbildningar och jobb i sitt eget huvud, i sin egen lilla fantasibubbla. Kanske dags att gå till botten en gång för alla, det skrivs ju med jämna mellanrum om alla hans resor, arbeten, utbildning m.m. men utöver saker som att "han skrev det till mig på Facebook" så är det ganska tomt på fakta.
Senast redigerad av emma80 2015-04-22 kl. 17:28.
Citera
2015-04-22, 20:20
Medlem
TröttSvensks avatar
Jag har en känsla av att CaseyRyback bara är ironisk...

Citera
2015-04-22, 21:38
Medlem
emma80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TröttSvensk

Jag läste inlägget för fort och bommade några ord längs vägen. Sorry CaseyRyback! Dessutom var det inte i grunden riktat specifikt mot den personen.

Många återkommer nämligen till att han dels skulle vara psykoterapeut (kan ju vara något han bara drog till med inför Farmen och sedan har det hängt med utan att det kontrollerats) och dels ha gjort alla de där resorna (borde finnas bilder eller artiklar eller liknande någonstans som styrker det i så fall) o.s.v.
Citera
2015-04-22, 22:36
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TröttSvensk

Citat:
Ursprungligen postat av emma80
Jag läste inlägget för fort och bommade några ord längs vägen. Sorry CaseyRyback! Dessutom var det inte i grunden riktat specifikt mot den personen.

Visst kan CaseyRyback ha varit ironiskt, samtidigt så kanske han inte alls var det.
Vilka ord menade du att du bommade som visar på att han var ironisk?
Är man ironisk så får man gärna förtydliga det hela lite bättre.
Citera
2015-04-22, 22:47
Medlem
Isildurrrrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Visst kan CaseyRyback ha varit ironiskt, samtidigt så kanske han inte alls var det.
Vilka ord menade du att du bommade som visar på att han var ironisk?
Är man ironisk så får man gärna förtydliga det hela lite bättre.

Flashback blir extremt tråkigt om allt ska anpassas för de med Aspergers.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in