Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-05-01, 16:36
  #1
Medlem
Royal-s avatar
Ska berätta lite om mig och mina sympton som jag tycker är obehagligt.

Jag är en kille på 19 jordsnurr som tagit krypton(en laglig nätdrog, en mild opiat kan man säga). Det är en ört som använd i thailand på fälten för den centralstimulerande effekten.

Jag har tagit kryptonet dagligen i 5månader kanske. Har även tagit lite annat så som subutex och lyrica ibland.. Inte ofta..

Mitt problem är för kanske 1 månad sen börja det hända lite saker som jag tyckte var otäckt som fan. Synen börja hacka ibland, när jag gick kändes det som jag krympte och fick en känsla av att jag höll på att ramla bakåt. Det blev bättre nu med tiden men nu är mitt problem:
  • Jag har en känsla av att jag ramlar bakåt och krymper när jag går.
    Overklighets känslor. (det känns som att hjärnan är påverkad).
Det med hjärnan är påverkad. Det känns som att man har tagit en hyffsat stark grogg.

Det är jobbigt, Vill komma tillbaka till det normala och kunna gå ut och gå utan att känna dessa skeva feelings.

Jag och min käre far kollade upp det på vårdcentralen dom hittade inget, dom gjorde blodtrycks test m.m och även på akutpsyk gjorde dom det utan att hitta något. (inget blodprov gjordes.).


Är det något som kanske kan berätta vad detta är?
Behöver ni veta något mer. SÅ FRÅGA MIG!. Svarar på allt. Måste veta vad som sker..

MVH - Royal -
Citera
2010-05-01, 16:40
  #2
Medlem
Veeoons avatar
Tänkte bara påpeka att Krypton är faktiskt inte bara kratom utan det är spetsat med O-desmethyltramadol som är en metabolit av Tradolan.
Citera
2010-05-01, 16:46
  #3
Medlem
Royal-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Veeoon
Tänkte bara påpeka att Krypton är faktiskt inte bara kratom utan det är spetsat med O-desmethyltramadol som är en metabolit av Tradolan.

Kan detta ha något med detta att göra?
Citera
2010-05-01, 17:15
  #4
Medlem
Veeoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Royal-
Kan detta ha något med detta att göra?
Möjligen. Jag har aldrig tänt av eller vart beroende av dyliga preparat men kan det vara möjligt att du tänder av? Har tagit Tradolan och då kände jag overklighetskänslor och yrsel. (Och grymt illamående )
Citera
2010-05-01, 19:17
  #5
Medlem
Royal-s avatar
Okej....


Är det någon som vet vad detta kan vara? Tror ni det är något farligt eller är detta något som kan förklara en sjukdom? Eller hur man ska säga..

Tex en tumör i huvudet så känner man ju huvudvärk på morgonen och har sympton.. Ni förstår.

Är detta något som visar symtpon på en sjukdom?
Citera
2010-05-01, 19:29
  #6
Medlem
Veeoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Royal-
Okej....


Är det någon som vet vad detta kan vara? Tror ni det är något farligt eller är detta något som kan förklara en sjukdom? Eller hur man ska säga..

Tex en tumör i huvudet så känner man ju huvudvärk på morgonen och har sympton.. Ni förstår.

Är detta något som visar symtpon på en sjukdom?
En hjärntumör kan ge väldigt olika symptom, dina symptom skulle kunna vara en hjärntumör men med all sannolikhet är dom inte det. Har du nyligen slutat käka 'kratomet' och du har gått på det dagligen en längre tid så beror det säkert på det.
Citera
2010-05-01, 21:49
  #7
Medlem
Nikksters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Royal-
Ska berätta lite om mig och mina sympton som jag tycker är obehagligt.

Jag är en kille på 19 jordsnurr som tagit krypton(en laglig nätdrog, en mild opiat kan man säga). Det är en ört som använd i thailand på fälten för den centralstimulerande effekten.

Jag har tagit kryptonet dagligen i 5månader kanske. Har även tagit lite annat så som subutex och lyrica ibland.. Inte ofta..

Mitt problem är för kanske 1 månad sen börja det hända lite saker som jag tyckte var otäckt som fan. Synen börja hacka ibland, när jag gick kändes det som jag krympte och fick en känsla av att jag höll på att ramla bakåt. Det blev bättre nu med tiden men nu är mitt problem:
  • Jag har en känsla av att jag ramlar bakåt och krymper när jag går.
    Overklighets känslor. (det känns som att hjärnan är påverkad).
Det med hjärnan är påverkad. Det känns som att man har tagit en hyffsat stark grogg.

Det är jobbigt, Vill komma tillbaka till det normala och kunna gå ut och gå utan att känna dessa skeva feelings.

Jag och min käre far kollade upp det på vårdcentralen dom hittade inget, dom gjorde blodtrycks test m.m och även på akutpsyk gjorde dom det utan att hitta något. (inget blodprov gjordes.).


Är det något som kanske kan berätta vad detta är?
Behöver ni veta något mer. SÅ FRÅGA MIG!. Svarar på allt. Måste veta vad som sker..

MVH - Royal -

Gjorde läkaren neurologiska undersökningar på dig när du var på vårdcentralen? Hjärntumörer ger inte diffusa symptom, utan det är mer åt synbortfall (till exempel i olika synfält), epilepsi, dålig balans, hörselbortfall, talsvårigheter etc.. En tumör behöver inte ens ge huvudvärk men 70 % av alla patiner har haft det någon gång under sin "sjukperiod". Börjar man helt plötsligt få riktigt ont i huvudet och kräkas däremot, då kan det vara något som inte stämmer. Jag har flera kompisat som vaknar med molande huvudvärk varje morgon och det är pågrundav att dem spänner sig på nätterna och gnisslar med tänderna. Jag lider också av detta, tyvärr. Men värken går över så fort jag går upp och äter frukost.

Det verkar vara psykiska besvär du lider av. Dessutom, så skulle en hjärntumör ge avvikelser vid undersökningarna du gjorde på Vårdcentralen (om dem gjorde den undersökningen).

Hur var ditt blodtryck? normalt?
__________________
Senast redigerad av Nikkster 2010-05-01 kl. 21:59.
Citera
2010-05-01, 22:11
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Royal-
Är detta något som visar symtpon på en sjukdom?

Det går inte att svara 100% säkert på den frågan.
Eftersom du är 19 år och knarkar så är det mest troligt att det är relaterat till det.
1 månad är en kort tid och det blir bättre, byter till lättare symtom, då talar dina besvär för att det inte är en sjukdom som orsakar symtomen utan ditt missbruk. Även jag tror att du har abstinensbesvär.

Nikkster skriver också att det kan vara dina psykiska besvär som ger symtomen. Det håller jag också med om.


Abstinensbesvär 85% chans
Psykiskabesvär 15% chans
Hjärntumör 0.0001% chans
Citera
2010-05-02, 00:17
  #9
Medlem
swaydizzles avatar
Av det du skriver känns det inte som det är abstinensbesvär. Det låter också som att du fortsatt använder drogen. Det är enligt mig högst troligast en psykisk angelägenhet då kratom är en psykoaktiv drog, dvs. den ändrar sinnenas perception vilket stämmer väl överens med dina symtom - synpåverkan och så vidare. 5 månaders daglig användning sätter sina spår.

Hur länge detta sitter i är svårt att sia om, men oroar du dig över besvären vore det absolut klokast att lägga all form av droger åt sidan ett tag och se om det hjälper. Då denna drogen verkar på opioid-receptorerna är det vanligt med abstinensbesvär, så se till att fixa ett substitut för tiden du är hög - svettiga träningspass är ett hett tips.

Lycka till!
Citera
2010-05-02, 12:23
  #10
Medlem
Royal-s avatar
Känns skönt och fått lite svar på det hela, jag har lidigt av hypokondrik under hela min barndom och grät mig till sömn oftast. Stack i hjärnhalvorna när jag låg ner, vibrera i min hjärna när jag gick. (ramla bakåt känslan fanns där också).

Okej det är dags att ta dessa 3 gram och trappa ner. Några tips på bra schema?
Citera
2010-05-02, 12:27
  #11
Medlem
Royal-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nikkster
Gjorde läkaren neurologiska undersökningar på dig när du var på vårdcentralen? Hjärntumörer ger inte diffusa symptom, utan det är mer åt synbortfall (till exempel i olika synfält), epilepsi, dålig balans, hörselbortfall, talsvårigheter etc.. En tumör behöver inte ens ge huvudvärk men 70 % av alla patiner har haft det någon gång under sin "sjukperiod". Börjar man helt plötsligt få riktigt ont i huvudet och kräkas däremot, då kan det vara något som inte stämmer. Jag har flera kompisat som vaknar med molande huvudvärk varje morgon och det är pågrundav att dem spänner sig på nätterna och gnisslar med tänderna. Jag lider också av detta, tyvärr. Men värken går över så fort jag går upp och äter frukost.

Det verkar vara psykiska besvär du lider av. Dessutom, så skulle en hjärntumör ge avvikelser vid undersökningarna du gjorde på Vårdcentralen (om dem gjorde den undersökningen).

Hur var ditt blodtryck? normalt?

Ja. Om jag inte minns fel, 80 igenom 120. Men kan också minnas helt fel. Det skulle vara HELT normalt.
Citera
2010-05-20, 20:34
  #12
Medlem
Royal-s avatar
Allt har gått över förutm att det känns som att mina hjärna är påverkad. Är sjukt jobbigt någon som vet vad det kan bero på?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback