• 1
  • 2
2010-05-01, 15:09
Medlem
bbloms avatar
Igår på Valborg var jag som vanligt hemma hos min bästa vän tillika stonervän. Ikväll var det Valborg och någon grogg hade gått ner. Dock väntade vi besök ikväll av två andra som skulle röka Bonzai Citrus med oss. Den ene av dem har rökt förut och vet hur det är, den andra - aldrig rört något liknande.

Efter ett tag kommer de och vi börjar snacka med nybörjaren innan vi ska lighta up om hur förväntningarna var och så. Vi ville få in i honom att det inte var någon större grej och att han troligen max kommer bli lite flummig och landa normalt igen efter en en timme cirka.

Sagt och gjort, vi rullar två spliffar (en starkare till mig och min polare samt kanske 0.25g som de två får dela på). Vi traskar iväg ut i skogen på ett ställe där inget folk ser oss för att undvika minsta paranoia.

Vi tänder på båda spliffarna. Det märks snabbt att nybörjaren blir riktigt bäng, han pratar väldigt snurrigt redan efter första blosset, ett stort bloss för en nybörjare dock. En halvminut senare har han fått i sig två rediga bloss till och blir helt knäpp. Han tappar kontrollen över sig själv och man kan se hur det svartnar för honom. Han faller till backen helt utan motstånd och ligger ner och liksom skakar i kroppen, mest händerna. Första tanken som slår mig är att han får ett epilepsianfall. Men ingen fradga kommer och jag tänker snabbt att det måste vara en överdos av Bonzai Citrusen. Jag har överdoserat på kristallerna förut men jag har kunnat kontrollera det. Dessutom var det här i toppen av påsen där det inte finns rena JWH-kristaller.

Efter att ha försökt ställt sig upp ca fyra-fem gånger utan resultat är han mycket mer normal efter en kvart efter att ha suttit ner och vi kan gå tillbaka till huset. En timme senare säger han att han känner ett smått, skönt afterglow. Det var efter att han spydde som han började få tillbaka kontrollen successivt.

Vad tror ni nu det här kan ha berott på? Han hade ätit innan så någon form av blodsockerfall kan jag inte tänka mig. Kan dessutom inte se hur han kan ha överdoserat på det lilla han ändå drog i sig. Vad tror ni?

Får ursäkta om många ser det som en form av tripprapport men jag skulle mer än gärna höra era åsikter och eventuella erfarenheter istället för att gnälla på att det är sådana som vi som gör att mixarna kriminaliseras. Jag är noga med att sånt här inte ska inträffa. Men gud vilken tur att ingen såg oss.

Slutligen vill jag höra om en till sak. Någon mer än mig och mina polare som får en riktigt myskokänsla när ni dricker i måttliga mängder (berusade typ) och sen går ut och röker rökmixar? Vi brukar göra det och det är helt konstigt, inte negativt på något sätt. Det blir nästan som ett psykadeliskt rus men ändå inte. Man får riktiga skrattattacker och allt känns nästan övernaturligt.

Edit: Han hade druckit max en klunk öl innan så det kan ju inte påverka. För han är ingen fjortis och druckit har han gjort förut.
Senast redigerad av bblom 2010-05-01 kl. 15:12.
Citera
2010-05-02, 22:19
Medlem
hokkass avatar
Jag undrar med vad som kan ha hänt då samma sak hände mej igår natt (fast på varuprovet man fick från SG). Och jag är endå en van rökare av CB och rökmixer. Skakade också väldigt mkt och va helt borta. Va jävligt obehagligt, va inte alls som att "röka ner sej".

EDIT* Har snuskig jävla huvudvärk fortfarande, och har ätit och druckit massor idag.
Senast redigerad av hokkas 2010-05-02 kl. 22:22.
Citera
2010-05-02, 22:33
Medlem
bbloms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hokkas
Jag undrar med vad som kan ha hänt då samma sak hände mej igår natt (fast på varuprovet man fick från SG). Och jag är endå en van rökare av CB och rökmixer. Skakade också väldigt mkt och va helt borta. Va jävligt obehagligt, va inte alls som att "röka ner sej".

EDIT* Har snuskig jävla huvudvärk fortfarande, och har ätit och druckit massor idag.
Ja det verkar väldigt konstigt. Som sagt har aldrig varit med om något liknande. Skillnaden här var att han inte mådde dåligt efteråt. Vi rökte tom lite till någon h senare. Mycket mer försiktighet då givetvis men han rökte ändå lite och några biverkningar var inte på tal.

Ingen annan som känner igen sig? Det är i alla fall väldigt mystiskt. Blodsockerfall känns väldigt knepigt, så där går det inte till. Dessutom med näringsintag ganska nära inpå.
Citera
2010-05-02, 22:38
Medlem
Pinkskins avatar
De här rökmixarna är extremt potenta och verkar kunna få den mest stabila att snea. Jag är upprikigt förvånad att vi ännu inte hört talas om första psykosen, men det lär bara vara en tidsfråga.
Citera
2010-05-02, 22:41
Medlem
sprututs avatar
har överdosat på bc innan men jag skakade inte och höll på kändes bara som att jag inte andades och hade jävligt mkt panik :s
Citera
2010-05-02, 22:48
Medlem
Röker eller snusar han vanligtvis? Kan tänka mig att det är någon blandning av ångestattack av att han kanske tyckte effekten blev obehaglig, tillsammans med nikotinkick (illamående) och/eller blodtrycksfall?

I början när jag första gångerna testade hasch så fick jag alltid en riktig nikotinkick. Detta gjorde att jag blev tvingad att lägga mig ner då jag blev riktigt illamående och yrsel, och var väldigt nära på att spy. För mig känns det ungefär som när man håller på att svimma och det börjar flimra framför ögonen.
Detta gjorde att jag inte trodde hasch var något för mig, tills jag testade rent och fick ett bra rus utan nikotinkicken. Nu tål jag tobak, men det här var ett par år sedan.

Har fått panikångest av att röka en gång, var dock själv då men tror inte jag hade reagerat på om någon försökte ta kontakt på mig. Aldrig känt en sån obehaglig känsla, helt övertygad om att jag var körd.

Nåja bara en tanke, har aldrig fått huvudvärk förutom när nikotinkick har varit inblandad.
Citera
2010-05-03, 00:22
Medlem
hokkass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sprutut
har överdosat på bc innan men jag skakade inte och höll på kändes bara som att jag inte andades och hade jävligt mkt panik :s

Jo det känner jag med igen, Fick som påminna men själv om att andas till o från.
Citera
2010-05-03, 18:01
Medlem
Intressant läsning, låter sjukt obehagligt. Den enda gång jag överdoserat på en rökmix var JG för några veckor sedan, rökte 2 spliffar under cirka 3 timmar (med 0.3 i varje) och började helt okej, tills jag kände en enorm huvudvärk, och när mina vänner undra hur fan jag mådde så sa jag ynkligt "snälla sluta, det gör ont". Har du gissat på att dom började asgarva vid det här laget har du rätt, så jag har enorm huvudvärk och känns som att för varje garv så slits mitt huvud i bitar, väldigt otäckt var det

kanske lite off-topic men
Citera
2010-05-03, 18:53
Medlem
Det var nog ett regelrätt blodtycksfall som polaren drabbades av. Bara riktigt tjack kan ordna till så man mår bra. och då blir humöret på topp och man återfår kontrollen. men tjack is tha shit / Peace
Citera
2010-05-03, 21:13
Medlem
the barons avatar
Jag har rökt cannabis mer eller mindre dagligen sen -06 och tänkte mest "äsch" när jag packade bongen med BC.
Tog ganska lite också för att det var en ny grej, har testat spice för nått år sen så jag var inte så nojjig över att det var en "laglig" rc-drog (som jag med facit i hand borde ha varit).

Ruset påminde inte ett uns av ett härligt cannabisrus, det var mest kemiskt och smäll-i-skallen påtryckande, som vilken rc-drog som helst som man inte borde testa.
Hjärtrytmen och andningen minskade betydligt, kändes ansträngande över bröstet och hade stora problem att somna på hela natten (vi som röker cb känner till "kvälls-holken", prova INTE detta med rc-droger).

Visst, det här är säkert en helt OK drog för dom som gillar rc-droger, väldigt synd dock att den har hypats som något sorts cannabissubstitut då det är grovt missvisande både ur påverkan (rus) och bieffekter sett.

Aptiten kändes som från vilken ful-stimulant som helst, dvs. obefintlig. Blev inga munchies den kvällen, men visst kan jag tänka mig att vissa får ett stirrigt robotmässigt tuggande a lá fultjack. Men de som lovprisar BC (i jämförelse med cb) kan inte vara så stora cannabiskännare - eller så är dom bara missbrukare som blir glada av att få ett rus som "pekar åt rätt håll".

Med tanke på att det är en helt okänd drog så är det t.o.m orättvist att jämföra skadeverkningarna med lösningsmedel, då vi känner till skadeverkningarna av lösningsmedel redan och ruset är betydligt billigare.

Jag dömer ingen såklart, men synd att snacket överlag bara handlar om cannabis - då den borde diskuteras som vilken rc-drog som helst, utan att beblandas med den gudsnådliga plantan hampa.

Citat:
Ursprungligen postat av sprutut
+1
Senast redigerad av the baron 2010-05-03 kl. 21:15.
Citera
2010-05-03, 21:23
Medlem
bbloms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nup
Röker eller snusar han vanligtvis? Kan tänka mig att det är någon blandning av ångestattack av att han kanske tyckte effekten blev obehaglig, tillsammans med nikotinkick (illamående) och/eller blodtrycksfall?

I början när jag första gångerna testade hasch så fick jag alltid en riktig nikotinkick. Detta gjorde att jag blev tvingad att lägga mig ner då jag blev riktigt illamående och yrsel, och var väldigt nära på att spy. För mig känns det ungefär som när man håller på att svimma och det börjar flimra framför ögonen.
Detta gjorde att jag inte trodde hasch var något för mig, tills jag testade rent och fick ett bra rus utan nikotinkicken. Nu tål jag tobak, men det här var ett par år sedan.

Har fått panikångest av att röka en gång, var dock själv då men tror inte jag hade reagerat på om någon försökte ta kontakt på mig. Aldrig känt en sån obehaglig känsla, helt övertygad om att jag var körd.

Nåja bara en tanke, har aldrig fått huvudvärk förutom när nikotinkick har varit inblandad.
Nej han brukar ingen form av tobak. Det kan vara så att tobak tillsammans med övriga faktorer bidrar till hans urflippning. Tyvärr är det ju bara hypoteser och det är en RC, det kan vara så många orsaker som bidrar som vi inte känner till.
Citera
2010-05-03, 21:27
Medlem
bbloms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av the baron
Jag har rökt cannabis mer eller mindre dagligen sen -06 och tänkte mest "äsch" när jag packade bongen med BC.
Tog ganska lite också för att det var en ny grej, har testat spice för nått år sen så jag var inte så nojjig över att det var en "laglig" rc-drog (som jag med facit i hand borde ha varit).

Ruset påminde inte ett uns av ett härligt cannabisrus, det var mest kemiskt och smäll-i-skallen påtryckande, som vilken rc-drog som helst som man inte borde testa.
Hjärtrytmen och andningen minskade betydligt, kändes ansträngande över bröstet och hade stora problem att somna på hela natten (vi som röker cb känner till "kvälls-holken", prova INTE detta med rc-droger).

Visst, det här är säkert en helt OK drog för dom som gillar rc-droger, väldigt synd dock att den har hypats som något sorts cannabissubstitut då det är grovt missvisande både ur påverkan (rus) och bieffekter sett.

Aptiten kändes som från vilken ful-stimulant som helst, dvs. obefintlig. Blev inga munchies den kvällen, men visst kan jag tänka mig att vissa får ett stirrigt robotmässigt tuggande a lá fultjack. Men de som lovprisar BC (i jämförelse med cb) kan inte vara så stora cannabiskännare - eller så är dom bara missbrukare som blir glada av att få ett rus som "pekar åt rätt håll".

Med tanke på att det är en helt okänd drog så är det t.o.m orättvist att jämföra skadeverkningarna med lösningsmedel, då vi känner till skadeverkningarna av lösningsmedel redan och ruset är betydligt billigare.

Jag dömer ingen såklart, men synd att snacket överlag bara handlar om cannabis - då den borde diskuteras som vilken rc-drog som helst, utan att beblandas med den gudsnådliga plantan hampa.

+1
Givetvis har du rätt i en hel del av det du skriver. Men att det är cannabinoider är vi överens om, right? Vidare får jag riktigt kraftiga munchies på dagens mixar och självklart är "Godnattare" en självklarhet. Somnar in som en stock efter att ha rökt.

Jag har rökt The Real Deal i ett halvår innan jag fick gå över till lagliga mixar pga våran stats häxjakt. Även om det nu var längesen jag rökte Cb tycker jag helt klart att rusen påminner om varann, inte identiska, för det är de verkligen inte. Men det märks att de stimulerar samma receptorer i våra hjärnor.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in