2004-03-29, 22:52
Medlem
Blot-Svens avatar
Jag brukar ibland - vet inte exakt hur ofta det händer, men jag skulle nog säga någon gång i månaden - drabbas av en lika kort som intensiv, på något sätt "paralyserande" smärta i huvudet.

Det känns ungefär som det hugger till inne i hjärnan, och eländet varar sedan i högst någon sekund. När det händer kan jag inte röra på huvudet, samtidigt som det oftast svartnar (temporärt!) för ögonen. Smärtan försvinner på ett ögonblick utan att ställa till med någon skada - jag har exempelvis ingen huvudvärk efteråt, eller liknande.

Jag vet mycket väl att det förstås inte är farligt, men man kan ju ändå spekulera i vad det kan tänkas vara. Kom under en diskussion med mina föräldrar av ren slump in på detta fenomen, och vi var alla ett tag inne på om det kanske kunde vara något ynkligt litet blodkärl som kärvade.

Känner ni igen det jag beskriver? Hur lyder isåfall er diagnos?

Försök gärna att skippa kommentarer i stil med:

- Hjärntumör. Du har högst en vecka kvar i livet.

... även om jag tycker att det kan vara lite underhållande. :)
Citera
2004-03-29, 23:17
Medlem
Kan vara något så enkelt som vätskebrist... symptomen liknar till vis del detta (för tjockt blod)..

Spekulerar vilt.. Kärl, nerv.. kanske..

//Dr. Utas

Edit: Du har förmodligen bara en vecka kvar att leva..
Citera
2004-03-29, 23:25
Medlem
Blot-Svens avatar
Tack, dr Utas, men jag tror nog att jag kan utesluta teorin om vätskebrist från vidare diskussion.

Det känns nämligen inte alls som jag ska svimma, och vatten dricker jag flera gånger i timmen. När jag sitter här med Flashback brukar jag med jämna mellanrum resa mig från stolen och knalla in på toaletten för lite dricka.

Alltså - smärtan slår till helt utan förvarning och är över lika plötsligt som den kom. Det gör heller inte ONT på samma sätt som när man slår, bränner eller skär sig, utan känns snarare som någon sorts smärt- eller chockvåg genom huvudet. Svårt att förklara.
Citera
2004-03-30, 01:07
Medlem
MooGyMaNs avatar
litet anfall av vanligt svennemigrän?
Citera
2004-03-30, 13:17
Medlem
Fat bastards avatar
Migrän brukar ju oftast sitta i något längre än "högst någon sekund".
Det kanske har samma orsaker som mitt huvudvärksproblem på annan plats här i med.forat.
Citera
2004-03-30, 13:30
Medlem
agitators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Tack, dr Utas, men jag tror nog att jag kan utesluta teorin om vätskebrist från vidare diskussion.

Det känns nämligen inte alls som jag ska svimma, och vatten dricker jag flera gånger i timmen. När jag sitter här med Flashback brukar jag med jämna mellanrum resa mig från stolen och knalla in på toaletten för lite dricka.

Alltså - smärtan slår till helt utan förvarning och är över lika plötsligt som den kom. Det gör heller inte ONT på samma sätt som när man slår, bränner eller skär sig, utan känns snarare som någon sorts smärt- eller chockvåg genom huvudet. Svårt att förklara.
har haft samma känsla många gånger när jag var lite yngre. Det kanske beror på vilken kommun man befinner sig i?
Citera
2004-03-30, 21:35
Medlem
Roll8ors avatar
Låter som en hjärntumör tycker jag.
Citera
2004-03-30, 21:41
Medlem
Afonsos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
När jag sitter här med Flashback brukar jag med jämna mellanrum resa mig från stolen och knalla in på toaletten för lite dricka.

Jag tror att jag vet varför du har huvudvärk...
Citera
2004-04-06, 01:10
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av agitator

Det kanske beror på vilken kommun man befinner sig i?
Citat:
Ursprungligen postat av Afonso
Jag tror att jag vet varför du har huvudvärk...
Ni har sannolikt rätt. Nu är det jag som lämnar hemkommunen...!

Jag känner att jag måste ringa vattenbolaget och ta en runda förbi vattentornet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in