Ngon som besitter kunskap om / r van vi detta preparat? Ngon form av syntetisk opioid r det i alla fall. Har en ampull med styrkan 7,5 mg/ml. Spdas innan det skjuts upp? Lagom dos (inte s van)?
Jag kan inte bekrfta att jag knner igen namnet p drogen men jag har hrt ryktesvgen att det har kommit en syntetisk opiod som ska vara fruktansvrt potent. Det var nmligen tv killar hr i norrland som strk med samtidigt av den, d i vad jag frstod brist p kunskap om dosering.. Men som sagt, tv som stryker med samma kvll br ju anses vara en stark varning !" (om dettta nu rr sig om samma drog)
Jag rder dig att inte ta ngot innan du vet exakt vad det r och hur det ska doseras, och ABSOLUT rder jag dig att inte skjuta i dig det IV
mvh
Obs Gr en EDIT nu d jag hittade info p ntet som fljer :
Piritramide (trade names Dipidolor, Piridolan, Pirium and others) is a synthetic opioid analgesic with a potency 0.65 to 0.75 times that of morphine. A common starting dose is 15 mg IV, equivalent to 10 mg of morphine hydrochloride. Piritramide is commonly used for the treatment of postoperative pain
15 MG = en moffe-tia ...
verkar vara en lugn opiod s kr p det du r van med..
Normal dosering fr att bli jonkad r 30-60 mg fr en person med noll tolerans och runt 50-80 mg fr en person med "mttlig" tolerans (ORALT)
Jag utalar mig INTE om dosering vid IV, d det inte r mitt omrde
Brja med en liten dosering och lgg p 20-30% fr att f mer effekt vid nsta intag men vnta en god timme fr att vara helt sker
Senast redigerad av baust 2010-04-30 kl. 22:36.
Flashback finansieras genom donationer frn vra medlemmar och beskare. Det r med hjlp av dig vi kan fortstta erbjuda en fri samhllsdebatt. Tack fr ditt std!