2010-04-30, 17:07
Medlem
Har windows 7 professional, har eng nu
Citera
2010-04-30, 17:08
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Windows Update
Citera
2010-04-30, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Windows Update

har testat men det kommer aldrig några lang pack, hur ställer jag in den isåfall?
Citera
2010-04-30, 18:00
Medlem
mickelinds avatar
Rätta mig om jag har fel. Men det är väl bara med W7 Ultimate man kan ladda ner language packs via windows update.
Citera
2010-04-30, 18:04
Medlem
vegt inte om det går med PRO. Isf, win update, bestäm vilka uppdateringar du ska ha, fliken valfria/valbara
Citera
2010-04-30, 18:14
Medlem
mickelinds avatar
I min engelska version av Ultimate ligger språk-paketen under Additional Updates. Tror dock fortfarande inte att man kommer åt dem via windows update med Professional.

EDIT:

Kolla den HÄR länken
Senast redigerad av mickelind 2010-04-30 kl. 18:18.
Citera
2010-04-30, 18:41
Medlem
Ladda ner denna fil och placera under c:\ (c:\langpack\sv-se) http://www.megaupload.com/?d=UH9C7D2K. Följ bara guiden sen. Kör själv win 7 pro, och detta fungerade utmärkt för mig. Tog även bort alla andra språk. Lite drygt att ladda upp 2 gb annars .

Saxat från sweclockers forum
Citat:
Öppna nu upp kommandotolken genom att skriva CMD i startmenys sök-ruta, högerklicka på den och välj Kör som administratör.

Kör följande kommandon:
code:
DISM /Online /Add-Package /PackagePath:C:\langpack\sv-se
###Kommer ta en stund för datorn att slutföra första kommandot.
bcdedit /set {current} locale sv-se
bcdboot %WinDir% /l sv-se
Det sista steget i att ända språk är att öppna Registereditorn, man får upp den genom att skriva regedit i startmenyn och kör även den här som administratör. Det är här det kan se lite olika ut beroende i installation har jag märkt men navigera (någon av dessa bör finnas) till:

1: HKEY_LOCAL_MACHINE/SYSTEM/CurrentControl/SetControl/MUI/UILanguages
2: HKEY_LOCAL_MACHINE/SYSTEM/CurrentContro001/Control/MUI/UILanguages
3: HKEY_LOCAL_MACHINE/SYSTEM/CurrentContro002/Control/MUI/UILanguages

När du har hitta vilken av dessa alternativ som finns så tar du helt enkelt bort en-us och låter sv-se stå kvar.

Då var det klart och efter en omstart bör datorn vara på svenska!
Citera
2010-04-30, 18:54
Medlem
mickelinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShazaM
Ladda ner denna fil och placera under c:\ (c:\langpack\sv-se) http://www.megaupload.com/?d=UH9C7D2K. Följ bara guiden sen. Kör själv win 7 pro, och detta fungerade utmärkt för mig. Tog även bort alla andra språk. Lite drygt att ladda upp 2 gb annars .

Saxat från sweclockers forum
Lysande inlägg. Seriöst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in